A két cégnek február 17-ig kell benyújtani a kormány számára a legújabb szerkezetátalakítási tervét. A GM 13,4 milliárd dolláros állami kölcsönt kapott eddig. A FIAT SpA-val szövetséget tervező Chrysler pedig négymilliárdot kapott, de már további hárommilliárd dollárért folyamodott.
A Ford Motor azt kérte, kaphasson kilencmilliárd dolláros hitelt abban az esetben, ha rosszabbodnának a piaci körülmények. Az alkatrészgyártók szövetsége pedig több mint húszmilliárdos kormányzati segítséget kért.
Amíg 2008 januárjában 1,045 millió személyautó és pick-up kelt el az Egyesült Államokban, addig a múlt hónapban ennél 37,1 százalékkal kevesebb, öszszesen 656 881 darab. Az 1981 decembere óta a legalacsonyabb forgalmi eredményű a 15. egymást követő hónap, amikor az előző havinál kevesebb jármű kelt el.
Az amerikaiak büszkeségét ugyanakkor különösen sérti, hogy becslések szerint Kínában jelentősen több, mintegy 790 ezer személyautó talált gazdára. Noha áll a hitelpiac – olyannyira, hogy a General Motors pénzintézete, a GMAC Financial Services januárban csupán 5000 autó vásárlását finanszírozta –, az autóeladások visszaesését a flottaértékesítések zuhanásának tulajdonítják a szakértők.
A Ford elemzője, George Pipas úgy becsülte, az egy évvel ezelőttihez képest körülbelül kétharmadával esett a flottavásárlók beszerzése. E kétharmad 90 százaléka amiatt következett be, hogy a gépkocsikölcsönző vállalatok későbbre halasztották járműállományuk frissítését. Azt követően, hogy az Avis Budget Group decemberben 2200-zal csökkentette alkalmazottai számát, januárban a Hertz négyezer állást szüntetett meg.
Az egyéni vásárlók ugyanakkor csupán 27 százalékkal kevesebb autót vettek, és elemzők úgy vélik, a magánvásárlások száma a következő hónapokban emelkedik.
A Chrysler csütörtökön azt kérte a kereskedőktől, hétfőig rendeljenek a gyári raktárakból 15 ezer járművet, mert ezzel életben tarthatják a márkát. A detroiti hármak együttesen több mint három hónapra elegendő eladatlan készlettel kezdték az évet, ez legalább a kétszerese az üzletileg kívánatosnak. A Chrysler készletállománya azonban a hét derekán még 150 napos volt.
A fentiek miatt 64 százalékkal kevesebb autó hagyta el a szerelőszalagokat, mint az elmúlt év januárjában, és az Auto News szerint további visszaesés várható. Az American Honda a múlt héten 14 százalékkal csökkentette negyedéves termelési tervét, a GM kétezer állást szüntetett meg, a Mitsubishi pedig bejelentette, hogy a tervezett hét hétről tizenkettőre terjeszti ki amerikai üzemének leállítását.