Kezdjük rögtön a legfontosabbal, nem kszuvötszáz, hanem kszuvötduplanulla a helyes kiejtése az autó nevének. Tisztára James Bond. Magyarországra az év vége körül, legkésőbb 2013 elején érkeznek meg az első példányok – meglepte a gyárat az autó indai sikere, ezért csak korlátozott számban tudnak exportálni a típusból.

A nálunk javarészt ismeretlen Mahindra egyébként nagyon felkészült az európai invázióra, tavasszal kezdte meg a működését a 135 millió dolláros befektetéssel felépített fejlesztőközpont, ahol a kerti traktortól a harci teherautókon át a repülőgépekig minden járművüket tudják tesztelni. Az esetleges módosításokat is gyorsan végre tudják majd hajtani.

Kétszínű bőrkárpit, fullextra - első számú konkurensnek a Nissan Qashqait nevezték meg Kétszínű bőrkárpit, fullextra – első számú konkurensnek a Nissan Qashqait nevezték meg

Tiszta lappal indult a XUV 500 fejlesztése, teljesen új, önhordó karosszériát készítettek, a 2,2 literes Mhawk dízelmotor teljesítménye 140 lóerő. A karosszéria stílusa jellegzetesen ázsiai – arrafelé olyan sok az újdonság, hogy muszáj minden áron feltűnő megjelenést adni az autónak. Az XUV 500-as sikeréknek egyik a forma, amely nagyon tetszik az indiai vásárlóknak, különösen a fényszórók alatti bemetszések. Azzal azonban tisztában vannak, hogy a fényszórók alatti ál-légbeömlők talán egy kicsit már túl soknak tűnnek az európai vásárlóknak – készülnek a „sima” lökhárító tervei.

Sárkányos motívum a hátsó lámpában - csak nagyon közelről lehet észrevenni Sárkányos motívum a hátsó lámpában – csak nagyon közelről lehet észrevenni

Egyelőre évi kétezer példány eladásával számolnak, ennyi jut Európának, mert először a hazai, öt hónapos várakozási időt próbálják meg csökkenteni. Azt remélik, négy-öt éven belül már évi 40-50 000 autót adnak el majd mifelénk, akkor majd lehet szó egy helyi összeszerelő üzem létesítéséről is.

A kutatások szernit bejön az európai vásárlóknak a XUV 500 formája - de csak innen nézve. Az orr Ázsiában sláger A kutatások szernit bejön az európai vásárlóknak a XUV 500 formája – de csak innen nézve. Az orr Ázsiában sláger

Persze nem csak az XUV 500-as lesz az egyedüli autója a Mahindrának, a Reva elektromos városi autó új generációja már a Mahindra szalonokon keresztül kerül forgalmazásra, ezen kívül a néhány napon belül bemutatkozó Quanto kis méretű SUV és egy új fejlesztésű pickup alkotja majd a kínálatot. A hosszabb távú tervek között szerepel, hogy a Ssangyong forgalmazói szerződések kifutásával a Mahindra veszi át a dél-koreai márka forgalmazását is az egyes piacokon.

Villáminterjú Anad Mahindrával

– Évi ötvenezer, de még a kezdeti hatezer elektromos autó is igen merésznek tűnik a piac ismeretében. Bíznak a sikerben?
– Azért vásároltuk meg a Revát, mert meggyőződésünk szerint az elektromos autóké a jövő. Ezek nyújthatnak megoldást a nagyvárosok közlekedési és légszennyezési problémáira is. Megítélésünk szerint most éljük át azt a drámai pillanatot, amikor megindul az elektromos autók robbanásszerű terjedése. Indiában tárgyalunk a kormányzattal az elektromos autók terjedésének támogatása ügyében, nem akarjuk, hogy lemaradjunk Kínától. Európában elsősorban a skandináv régióval, Angliával és újabban Dél-Európával számolunk, mint jelentős felvevőpiac, errefelé vannak érdemi állami ösztönzők.

Anand Mahindra szívesen válaszolt a kérdésekre Anand Mahindra szívesen válaszolt a kérdésekre

– Mi a helyzet a hatótávnövelővel?
– Természetesen fejlesztünk ilyet is, de elsősorban az a célunk, hogy az akkumulátoros-elektromos autót adjuk el. Ennek érdekében nem csak magát az autót kínáljuk, de elektromos töltőállomásokat is tervezünk felállítani. Tárgyalásokat folytatunk több étteremhálózattal, amelyekbe gyorstöltőket telepítenénk (Indiában – a szerk.). Amíg az ügyfelek kávéznak, az autóik feltöltődnek, és mehetnek tovább.

– És mi a helyzet a minimálautóval? Hagyományos autó ugyan nincs a Mahindra kínálatában, de a kis méretű Reva adja magát az ilyenhez.
– Nem tervezünk ilyesmit, ugyanis a minimálautót már rég kitalálták. Úgy hívják: használt autó. Nem látjuk értelmét azokkal versenyezni, hiszen tudásban és árban mindig jobb alternatíva lesz majd a kispénzű, jellemzően fiatal vásárlóknak. Különben is, Indiában a Mahindra tulajdonában van a legnagyobb használtautó-kereskedelmi hálózat. Az újautó- és használtautó értékesítés jól kiegészíti egymást, amíg előbbi gazdasági fellendülés esetén hoz sok pénzt, utóbbi a válság ideje alatt. Egyelőre azonban nem tervezzük a FirstChoice márka európai bevezetését. Az új autókra koncentrálunk.

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán, a Galériában találnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!