A történetben, pontosabban a legendás Rolls-Royce márkanév értelmezésében van egy kis csavar, amit nem árt az elején tisztázni. Mielőtt bárki a neves brit autógyártóra gondolna, el kell mondjuk, hogy itt és most a légiközlekedésben szereplő, az RR márkanevet használó nagyvállalatról van szó. Repülőgépek hajtóművein bizonyára már sokan látták az ismert logót…
A magyarországi központ 2019-ben kezdte működését, miután a Rolls-Royce felvásárolta az eAircraft technológiai start-upot. A budapesti bázison több mint 100 szakember dolgozik a fenntartható elektromos technológia fejlesztésén, mégpedig a Németországban, az Egyesült Királyságban, Szingapúrban és Norvégiában jelenlévő Rolls-Royce Electrical üzleti terület részeként.
Hazánkban egyedülálló energiaátalakító- és hajtásrendszereket fejlesztenek, ezek teljesen elektromos és hibrid-elektromos repülőgépek hajtását végzik. Ezzel a hajtástechnológiával a 100 kW-ig terjedő teljesítménytartományban már felszálltak légcsavaros kisrepülőgépek prototípusai, például a 2-4 üléses gyakorlógépek. Céljuk a légi közlekedésre alkalmas termékek bevezetése az évtized közepéig. A Rolls-Royce-nál egyesítik az elektromos és gázturbina-fejlesztési kompetenciáikat, hogy bemutathassanak egy új turbógenerátor-technológiát a jövő fejlett légiközlekedésében. Ez azt jelenti, hogy alacsonyabb kibocsátás mellett nagyobb hatótávolság érhető el, valamint hatékonyabb és elosztott repülőgéphajtási rendszerek alakíthatók ki.
A magyarországi központ júniusban 1,7 milliárd forint összegű állami támogatást kapott annak érdekében, hogy a vállalat tovább folytathassa kutatási és fejlesztési programjait, illetve, hogy mérnöki megoldásaival forradalmasítsa a teljesen elektromos és hibrid-elektromos légiközlekedést. A Nemzeti Befektetési Ügynökség, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium által biztosított pályázati támogatásnak köszönhetően további 20 új munkahely nyílik mérnökök számára a vállalat budapesti telephelyén.