Áprilistól például engedélyezett a jelenlegi 90 km/h sebességhatár túllépése egyes, lakott területen kívüli utakon, amenynyiben ehhez lehet biztosítani a megfelelő körülményeket – például többsávos gyorsforgalmi út kialakításával. Ezt egyébként tábla jelezné. Táblákkal jelölnék továbbá az úthasználati díj megfizetésével igénybe vehető autópályákat és országos főutakat – a jelző eszközök a díjfizetési kötelezettség teljesítésének ellenőrzési módjáról is tájékoztatnak majd.
Előírnák a fényvisszaverő mellény kötelezővé tételét is, amelyet a tervek szerint június 1-jétől – éjszaka és rossz látási viszonyok mellett – lakott területen kívül az úttesten közlekedő vagy ott tartózkodó gyalogosoknak és kerékpárosoknak kell viselni.
Tervezett fő változások
A halottszállító gépkocsi használhatja az autóbusz forgalmi sávját A gyalogosok és a kerékpárosok kötelesek fényvisszaverő mellényt viselni lakott területen kívül Biztonsági követelményeket ír elő az „iskolabuszoknak” Jelzőtáblák kerülnek az úthasználati díj megfizetésével igénybe vehető autópályákra és országos főutakra Pontosítják a maximális sebességet a lakott területen kívüli utakon Pontosítják a biztonsági öv és a gyermekülés használatát Jelzik a közúti alagutakat Pontosítják a segéd-motorkerékpárokra és a motorkerékpárokra vonatkozó fogalmakat Pontosítják a mezőgazdasági vontatók sebességi előírásait
A lakosság egy része már most is használja – de legalábbis beszerezte – a mellényt; számukat a szakemberek nyolcszázezerre becsülik. Ezzel együtt az idén ezek megvásárlása a lakosságot mintegy egymilliárd forinttal, az állami és az önkormányzati intézményeket pedig várhatóan 40-50 millióval terheli. Ez utóbbiaknál a gyermekszállítást végző, illetve abban közreműködő autóbuszok biztonsági követelményeinek teljesítése amúgy is mintegy 1,3 milliárdos költséget jelent.