Csomagterének űrmérete 490 liter, azaz a vezérigazgató-helyettesek golfzsákjai is elférnek a főnöké mellett. Az utastéren még ennyit sem változtattak, az ülések és a műszerfal megegyeznek. Elöl és hátul háromszög alakúra cserélték a korábbi világítótesteket, s a hűtőrács íveltebb formája is barátságosabb, mint az elődmodellen volt. Kezdetben kétféle motorral kínálják, a későbbiekben jelennek meg majd a dízel és az AMG-változatok. A „kisebb” verzió a CL 500, melynek motorterébe 5,5 literes, 388 lóerős, 530 Nm nyomatékú V8-ast szerelnek. Ez a motor hétfokozatú automata sebességváltón keresztül 5,4 másodperc alatt gyorsítja a 2185 kilogrammos monstrumot 100 km/órás sebességre, de rugalmassága is meggyőző, 60-tól 120-ig csupán 5,9 másodpercre van szükség. Fogyasztása a gyári adatok szerint 12,1 liter/100 km, de ennek megtartásához valószínűleg nem nagyon lehet próbálgatni a gyorsulást. A CL 600-ban már 12 henger között oszlik meg a szintén 5,5 literes összlökettérfogat, a turbófeltöltésű motor legnagyobb teljesítménye 517 lóerő, nyomatéka pedig még leírva is ijesztő, 830 Nm. Természetesen a menetteljesítményekben is jelentős az ugrás, százas tempóig csupán 4,6 másodperc, míg a rugalmassági teszten 4,8 másodperc szükségeltetik a már tárgyalt tempók eléréséhez. Mindkét típus végsebessége 250 km/óra, természetesen az elektronikus korlátozás miatt. Felszereltség szempontjából a CL gyakorlatilag megegyezik az S-osztállyal, megtalálható benne a Pre-Safe rendszer, valamint az összes jól bevált, megszokott biztonsági és kényelmi kiegészítő berendezés. A CL nem a szegény emberek autója, az alapmodellért 150 ezer, míg a CL 600-ért 210 ezer euró körüli összeget számláz a Mercedes. Az autó ősszel kerül a kereskedésekbe, a későbbiekben pedig további változatokkal bővül a paletta, várható egy 3,7 literes V6-os és egy dízel V8-as verzió is. Folytassa, Freelander! A Ford tulajdonában álló Land Rover megújította legkisebb terepjáróját. Bár az autó egyértelműen más, mint elődje volt, a formatervezőknek nem adtak sok munkát: a Freelander megtartotta alapvető vonásait, a részletek átrajzolásával pedig a korábbinál jobban hasonlít nagyobb testvérére, a Discoveryre. Megváltozott a hűtőmaszk, a hátsó oldalablakok és lámpatestek, s ezzel el is fogyott a tervezők kreativitása, szerencsére műszakilag jobban átszabták a modellt. A második generációs Freelander padlólemeze a Ford Galaxy alól érkezett, így valamivel nagyobb, mint elődje, hosszúsága 5, szélessége majdnem 11 centivel bővült, és 3,2 centivel magasabb is lett. Csomagtere önmagában 755 literes, lehajtott ülésekkel pedig 1,67 köbméterre dagad. A hátsó utasok kilátását az elsőknél magasabb üléssor és a méretes üvegtető javítja. A piaci induláskor kétféle motorral lesz megrendelhető az autó, benzinesből a Volvo 3,2 literes soros hathengerese, dízelből a Ford 2,2-ese lesz elérhető. A 235 lovas hathengereshez kézzel is kapcsolható automata váltót csatlakoztatnak, melynek segítségével 8,9 másodperc alatt érhető el a 100 km/órás sebesség, a csúcstempó pedig 200 km/óra körül alakul. A Ford 160 lóerős, 400 Nm-es nyomatékú dízelmotorjával, hatfokozatú kézi váltóval 11,7 másodpercet emészt fel a százra gyorsulás, viszont a hathengeres által igényelt 11,2 liter benzin helyett 7,5 liter gázolaj is elegendő számára száz kilométeren. A dinamikával szemben a kényelmere szavazó érdeklődők a turbódízelhez is kérhetnek automata váltót. Az érési folyamat előrehaladtával a közeljövőben lesz 2,6 literes, hathengeres benzines a Volvótól, valamint 2,7 literes, V6-os dízel a PSA–Ford közös kínálatából. Az önhordó karosszéria és a független kerékfelfüggesztés elsősorban aszfaltos utakra predesztinálja az új Freelandert, de azért ebben a típusban is elérhető lesz a Discoveryből már ismert Terrain Response hajtásrendszer, melynek kezelőfelületén beállíthatók a terepviszonyok, s az elektronika ennek megfelelően a legmegfelelőbb hajtást állítja a vezető szolgálatába. Természetesen megmaradt a lejtmenetvezérlő, és borulásgátló rendszer is került az autóba. Összetett az új Freelander alapfelszereltsége, kapható hozzá többek között adaptív xenon fényszóró, 12 hangszórós hifiberendezés, kétzónás klíma, kulcs nélküli indítás, érintőképernyős fedélzeti komputer és esőérzékelős ablaktörlő. A Freelander második generációjának forgalmazása jövő év elején kezdődik, előreláthatólag 30 ezer euró körüli alapáron.
Kisbálna
by
Autó Motor
2006. Július 19. 00:00