Az első három hónapban megerősítette elsőségét a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon az Allianz, miután az előző esztendő végén mért 43,25 százalékos részesedését 45,03 százalékra tornázta fel. Ha a biztosítóegyesületek adataitól megtisztított statisztikát vesszük figyelembe, az elmozdulás két százalékpontos. Ennél is gyorsabb ütemben nőtt az Union és a Magyar Posta Biztosító részaránya, előbbié 2,47, utóbbié 2,05 százalékponttal javult március végére. Ezáltal az Union átlépte a bűvös ötszázalékos határt, részaránya 5,58 százalékra emelkedett, de 4,39 százalékával az MPB is megközelítette a küszöböt. A negyedév vesztese a Groupama volt, részesedése 7,52-ról 3,70 százalékra olvadt, de a Generali-Providencia is kénytelen volt kisebb tortaszelettel beérni, 15,55 helyett 13,27 százalékossal.
Az Allianz jó szereplése a tekintetben nem meglepő, hogy a tavalyi volt az első olyan kgfb-szezon, amelyet a biztosító pozitív szaldóval zárt. Így a 2003. év végi 1,7 millió szerződésből álló kötelező portfóliója a múlt év utolsó napjaira 1,75 milliósra bővült, ez év április végén pedig már 1,78 millió szerződést tartott nyilván a társaság – jelentette be tegnap Kálózdi Tamás vezérigazgató-helyettes. Kálózdi külön sikerként említette, hogy 2004 májusától ez idáig a cég 30 ezerrel, 440 ezresre bővítette cascós mezőnyét, hiszen az új autók értékesítése tavaly megtorpant, 2005 első negyedében pedig eddig nem látott, 11 százalékos volt a visszaesés.