Lin Huaj-bin szavai szerint már a megfelelő telephely kiválasztása is megkezdődött a régióban. A lap információi szerint a telephely keresésével párhuzamosan a leendő európai értékesítési hálózat kiépítése is megkezdődött: a Chery már számos potenciális partnerrel tárgyalt egy lehetséges együttműködésről. Az ambíciókat jelzi, hogy a szeptemberi frankfurti autókiállításon – két másik meghatározó kínai autógyártóval, a Geely és a Brilliance céggel együtt – a Chery is képviseltetni fogja magát. A lap elemzője úgy látja, a Chery bejelentése alaposan meglepheti az európai autóipart, amely 2010 előtt nem számolt a kínaiak megjelenésével.
A kínaiak étvágya persze jó ideje ismert volt, a Chery például 2002 óta jelen van a külpiacokon, igaz, eddig kizárólag Ázsiában, Dél-Amerikában és Afrikában terjeszkedtek. 2007-től jön ugyanakkor a nagy ugrás, az Egyesült Államok piaca: a Chery korábbi bejelentése szerint százezer autó értékesítését tervezi az első évben. A dolog érdekessége, hogy a Cheryket ugyanaz a Malcolm Bricklin vezeti majd be az amerikai piacra, aki a 80-as években a Yugókat is terítette. Nagy szavak, amelyeket csak kis tettek követhetnek – vélik ugyanakkor egyes iparági elemzők, akik bár elismerik a Chery elmúlt években mutatott fejlődését, ám felhívják a figyelmet arra, hogy a vállalat – egyelőre legalábbis – sem technológia színvonalát, sem anyagi helyzetét, sem kapacitásait tekintve nincs felkészülve egy nagyívű amerikai és európai terjeszkedésre.
Mint fogalmaznak, a Chery tavaly mindössze 86 ezer autót gyártott, amelyből alig hatezret exportált (igaz, 2012-re háromszázezer gépkocsi gyártását tervezik), járműveik minősége és megbízhatósága pedig elmarad a fejlett nyugati piacokon elvárttól, amely erős kétségeket ébreszt a tervek megvalósíthatóságával kapcsolatban.