Persze a 250 haláleset is nagyon sok, de a csökkenő tendencia mindenképpen örvendetesnek tekinthető. Százalékban kifejezve a halálos közúti balesetek száma 35-tel, a súlyos baleseteké pedig 14-gyel mérséklődött. Érdekes még az a tény is, hogy amíg 2007. január 1-je és május 4. között csupán 11 halálesetmentes nap volt, addig idén 24. Tavaly az első négy hónapban közel 6000, idén nem egészen 5500 közúti baleset történt, s a lebukott ittas vezetők számaránya is 14-ről 10,4 %-ra esett vissza.
Mindezen adatok azt támasztják alá, hogy a „zéró tolerancia”, az „objektív felelősség” és a jelentősen megemelt bírságösszegek bevezetése indokolt volt és hatékonynak bizonyult. A mértéktől függetlenül azonnali jogosítványbevonással járó ittas vezetés, illetve a szabálytalanság elkövetése esetén a gépjármű üzemben tartójának felelősségre vonhatósága láthatóan óvatosságra intette a gépkocsivezetőket. Az új, szigorított feltételek közül immár az emelt pénzbüntetés is éles, aminek eredménye: a május 1-jei négynapos ünnep alatt ugyan 8-an életüket vesztették, de 2007-ben 26 olyan egyszerű kétnapos hétvége is volt, amikor az áldozatok száma meghaladta ezt – az átlagos halálesetszám pedig 12 körül alakult.
A kedvezőbb adatok ellenére van még fejlődési tartaléka a hazai autósoknak, motorosoknak. A rendőrség közvetlenül a türelmi idő lejárta utáni hetekben 153 sebességmérő készülékkel 11 742 felvételt készített, amely alapján 1492 határozat született, s 58,5 millió forintos bírságösszeg keletkezett. Ezen felül az objektív felelősség bevezetésének első két hetében 2481 járművezető engedélyét vették el a helyszínen, 5624 közigazgatási határozat indult, az összesített pénzbírság pedig elérte a 215 millió forintot. Mindazonáltal a szigorításoknak természetesen nem a bírságösszegek növelése, hanem a balesetek számának csökkentése a célja. S ez eddig legalábbis sikerült.