Vigh László először arról adott tájékoztatást, hogy a létesítménynek mely elemei készültek már el. Ezek talán leglátványosabb része a mintegy 2 ezer négyzetméter alapterületű, konferenciatermeket, irodákat magában foglaló fogadó épület. Működik a technikai épület, amelyben egyszerre 16 személygépkocsi és 6 teherautó fér el. Készen van az úgynevezett handling, azaz kezelhetőségi pálya, amely 2000 méter hosszú pályaszakasz, végén körforgalommal. Ugyancsak végleges a dinamikai felület, egy 300 méteres átmérőjű aszfaltkör, 1000 méteres ráfutó útszakasszal. Mint elhangzott, ez a leguniverzálisabb pályaelem, amelyen többek között az autók konvojban haladását is lehet tesztelni.
A terület közepén egy nagy adótorony áll számos vevő- és adóegységgel, az 5G infokommunikációs rendszer tornya, a fejlett autóteszteléshez, azon belül például a konvojok és önvezető járművek vezérléséhez szükség van a leggyorsabb infokommunikációs kapcsolatra. Befejezéséhez közeledik az 1500 méter hosszúságú autópálya-szakasz, a végein körforgalommal.
A politikus átadta a fékfelület pályaelemet, és a létesítményt ki is próbálta, méghozzá több járművel. Egy kerékpárral, azt követően egy 1954-es gyártmányú Danuvia Csepel 125-ös motorkerékpárral, majd egy ugyancsak oldtimer Mercedes kabrióval. No nem kell nagy sebességekre gondolni, a létesítmény üzemeltetői a két gépjárművel 40-50-es tempót engedélyeztek számára, nehogy valami probléma történjen.
– A tesztpálya 45 milliárd forint tervezett költségvetéséből eddig 32 milliárd forintot költöttünk el. Most született az a kormánydöntés, ami újabb 13 milliárd forint folyósítását teszi lehetővé a munka folytatására és befejezésére. Erre előreláthatóan jövő év végéig kerülhet sor. Azonban ez a létesítmény teljesen soha nem lesz befejezve, mivel a gépjárműkonstruktőröknek mindig lesznek a teszteléssel kapcsolatos újabb és újabb kéréseik, amiket teljesíteni tudunk. Ugyanis a 265 hektár rendelkezésre álló terület lehetővé teszi azt, hogy a pálya elemeit tovább bővítsük. Végül valamennyi tesztelő felület össze lesz kötve egymással. A fékfelületről át lehet menni az autópálya-szakaszra, onnan a dinamikai, illetve a kezelhetőségi felületre. A következő időszak nagy feladata a tesztpálya smartcity részének a befejezése. Ebben a részben egy város minden lehetséges forgalmi szituációját elő lehet idézni, szilárd épületek lesznek benne. Tehát nagyon sok munka van még hátra a következő másfél esztendőben. A tesztelések a koronavírus-járvány hatására leálltak, de már kezdenek újraindulni – adott tájékoztatást a képviselő, miután balesetmentesen áthaladt néhányszor a fékfelületek közül a vízzel elárasztott aquaplane aszfalton.
Ez a pályaelem 750 méter hosszúságú ráfutó útszakasz után nyolc különböző burkolatú és 200 méter hosszúságú fékezősávval folytatódik. A féksávok között különböző tapadású sakktáblafelület szolgál az ABS tesztelésére, van kerámiaburkolatú rész, csiszolt bazalt, különböző érdességű aszfaltok, csiszolt bazaltbeton és a már említett aquaplane aszfalt.