A Be Bop és a Be Bop az Ellypse koncepcióautó öröksége, profiljuk a Koleos prototípussal mutat hasonlóságot, belsejében pedig a Talismanban bevezetett “Touch Design” érvényesül. “Mindkét modellünk vonzereje és érzékisége teljes mértékben érvényre juttatja design-koncepciónkat” –közölte Patrick le Quément, a Renault vezető formatervezője.
Kifejező, kerekded forma
Első és hátsó lökhárítója barátságos, ugyanakkor erőt és dinamizmust sugall. A panoráma szélvédő egy hatalmas üvegtetőben, majd a márkára jellemző hátulnézetet megteremtő, V-alakú hátsó szélvédőben folytatódik.
Egy koncepció kétféle megjelenítése
Noha karosszériájuk fele azonos, a Be Bop és a Be Bop két különálló személyiség.
21 colos PAX kerekeivel a Be Bop szabadidő-terepjáró a városban éppoly jól közlekedik, mint terepen. Összkerék-hajtásával és 210 milliméteres szabad magasságával könnyedén áthatol az útjába kerülő akadályokon. “Kékített acél” külsejének különleges elemei tanúskodnak a szabadidő-terepjáró-jellegről: a hűtőmaszk masszív védőzónája, a kék fényű diódás, nagyteljesítményű, high-tech fényszóró. A hátsó lámpák formája fényvillanást juttat az eszünkbe. A kettős kipufogót a hátfalajtó két oldalán vezették ki.
Eredetiségét jól kifejezi a hátfalajtó funkcionális és esztétikus nyitórendszere. Egy villanymotor felemeli az ajtót a tetővonal fölé, az alsó rész lefelé nyílik, míg a kalaptartó előresiklik, hogy helyet adjon a poggyásznak.
A Be Bop kompakt, sportos többfunkciós autó (MPV) világos sárga színe a Renault Sport járműveinek jellemzője. Lendületes orra sportos menettulajdonságaira utal, a hűtőmaszk a kétliteres turbómotor 225 lóerejét sejteti.
Tágas, kellemes utastér
A hátrafelé nyíló ajtókon át eredeti, elegáns utastérbe jutunk. Tekintetünket az üléseket tartó központi ív vezeti, példa nélküli tágasságérzetet keltve. Ez az ív összeköti az első és a hátsó utasok üléseit, barátságossá téve ezzel a légkört. Két további ív az ajtók vonalát hosszabbítja meg, és kartámaszként szolgál. A polírozott alumínium váltókar a középső ívből áll ki, a fűtés, a klíma, a navigáció és az audioberendezés kezelőszervei mellett. Az ív végén elhelyezett, krómtól csillogó órát jól látja mind a vezető, mind az utas.
A Be Bop és a Be Bop számos tárolóhelyet kínál a középalagútban, a műszerfalban és az ajtókban.
Az ajtó belső oldalán található gomb megnyomásakor a hátsó ülések becsúsznak az első ülések alá, miután egy csuklós kar segítségével a támla rácsukódik az ülőlapra.
Könnyű használhatóság, fejlett technika
A Be Bop és a Be Bop a legmagasabb szintre fejlesztette a “Touch Design” technikát, amely először a Talisman prototípuson jelent meg, majd a Mégane II, az Espace IV és a Scénic II modelleken teljesedett ki.
Fejlett, de nem hivalkodó technikája olyan részletekben nyilvánul meg, mint amilyen a két darab háromdimenziós folyadékkristályos kijelző, amely a kulcsfontosságú információkat (sebesség, fordulatszám stb.) tartalmazza. A fordulatszámot színes körök, a kiegészítő információkat (a navigációval, a zenével, a kommunikációval és a Renault-szolgáltatásokkal kapcsolatos) pedig a műszerfal magasságában található különálló képernyőn jelzik. Ez a képernyő lesüllyeszthető, és tetszés szerint a vezető vagy az utas felé fordítható.
Színes egyéniség
A két prototípus belső terét jellegzetes színek különböztetik meg egymástól. Karcsú üléseinek halvány khaki, illetve mély narancsszín árnyalatú kárpitozása, valamint gyapjúszövet padlója melegséget kölcsönöz a Be Bop számára. Panoráma szélvédője és üvegteteje fényárral tölti be az utasteret. Nem rejtegeti személyiségét a Be Bop sem. A fekete ülések domború pereme, a váltókar és a műszerek ideális feltételeket teremtenek sportos autózáshoz is.