Miként az autózásban, úgy a banki ügyintézés során is érdemes élni a modern technika által nyújtott lehetőségekkel. Ami nemcsak hogy kényelmes, de ráadásul még takarékos is… Pár éve még elképzelhetetlen volt, ma már valóság: úgy intézhetjük pénzügyeinket, hogy a közelébe sem kell mennünk számlavezető bankunk fiókjainak. A kényelmes, akár fotelből történő bankolást lehetővé tevő eszközök: a bankkártya, a telefon és egyre inkább az internet.
BANKKÁRTYÁVAL lényegében ugyanazt meg lehet tenni, mint a nálunk lévő készpénzzel. Fizethetünk vele – ma már szinte mindenhol, készpénzt vehetünk fel vele automatából, feltölthetjük vele kártyás mobilelőfizetésünket, lekérdezhetjük számlaegyenlegünket, sőt: egyes bankoknál ATM-en keresztül pénzt is fizethetünk be számlánkra kártyánk segítségével. Csak a biztonságra kell ügyelni: kártyánk PIN-kódját legjobb fejben tárolni, de semmi esetre sem a kártyára vagy a tárcánkba elhelyezett papírfecnire írva.
TELEBANKON KERESZTÜL éppen csak pénzt nem tudunk felvenni. Az adott bank telebankszámának (call-center) felhívása után a rendszer beazonosít bennünket (számlaazonosítót kérnek, az e-PIN-kód véletlenszerűen megjelölt számjegyeit stb.), és innentől kezdve kezdődhet az ügyintézés. Indíthatunk utalást (akár rendszerest is), lekérdezhetjük egyenlegünket, folyószámlahitelt igényelhetünk, megbízást adhatunk csoportos beszedésre , az ügyintézőtől információt, segítséget kérhetünk a számlánkkal vagy a bank termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatban.
AZ INTERNETEN talán a legkényelmesebb az ügyintézés. Egy számítógép kell hozzá interneteléréssel, semmi más. Ráadásul a fiókban személyesen intézett ügyek az interneten jóval olcsóbban, nemritkán ingyen lebonyolíthatók. Utalhatunk, hitelt igényelhetünk, számlákat intézhetünk, informálódhatunk aktuális pénzügyi helyzetünkről.