Még az idén döntés születhet a területi (megye, járás) alapú rendszámokról. Ha a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel történhet meg a rendszámcsere. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Schváb Zoltán jelentette be ezt a tervet.
Ha a kormány elfogadja, új, járási alapú rendszámokat kapnak az új autók már január 1-jétől. A cseréket a régi járműveken is elvégzik, ám ezt fokozatosan teszik a műszaki vizsgák, a tulajdonosváltások során. A lépés célja a minisztériumok szerint a rendszámfelismerő rendszerek hatékonyságának növelése. Az NFM szerint az új járási rendszámok bevezetéséről szóló javaslat egy-két hónapon belül a kormány elé kerülhet és még az idén támogató, vagy azt elvető döntés születhet róla.
A hír közzétételét követően hamar megjelentek az első ellenvélemények. Egy autós szervezet szakmailag nem látja indokoltnak, hogy megyei, járási rendszámokat alkalmazzanak egy akkora országban, amelyen néhány óra alatt át lehet hajtani. A legnagyobb ellenérzést pedig az válthatja ki, hogy ennek lépésnek a következtében az autósok komoly költséggel számolhatnak.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke indokolatlannak nevezte a tervezett területi alapú rendszámcserét, ami nem lesz olcsó mulatság: új forgalmi engedélyt kell csináltatni, illetve pénzbe kerül a rendszám érvényesítési címkéje is. Egy átrendszámozás mai áron meghaladja a 15 ezer forintot. A használt autók átírása is megdrágulhat, hiszen ha más járásban lakik a vevő, az autó eladásakor is végig kell vergődni ezen a procedúrán.
Az elmúlt év végén valamivel több mint 3,53 millió személyautót, teherkocsit és rendszámos motorkerékpárt tartottak nyilván. Csak a sima rendszámcsere 53 milliárd forintba kerülhet a járműtulajdonosoknak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!