A kelet-nyugati közlekedési folyosók közül a 8-as főútvonal az egyik legterheltebb, Székesfehérvárt, Veszprémet és Körmendet köti össze az országhatárral, keresztezve számos észak-déli irányú főutat. A növekvő forgalom és a fokozott balesetveszély miatt már nagy szükség volt a fejlesztésére. Íme a részletek!
A Füredi úti csomóponttól a tervezési szakasz végéig, azaz a Csatári csomópontig a meglévő nyomvonal felhasználásával, annak szélesítésével szintén 2×2 forgalmi sávos, osztott pályás átépítés valósul meg. A szakasz vége a Csatári csomóponton keresztül kapcsolódik a már elkészült 2×2 sávos Márkó elkerülő útpályához.
A Litéri és Füredi csomópont között, 7,5 km hosszon lesz bővítés és korszerűsítés, az eddigi jelzőlámpás kereszteződések különszintű átjárásúak lesznek, beleértve az új Budapesti úti és az Almádi csomópontot is. Utóbbi építési munkálatai miatt a Balatonalmádi – Veszprém irányú utat lezárták. A közúti forgalom elvezetésére a főúttal párhuzamosan, az Almádi és a Füredi út között terelőutakat alakítottak ki, ezt várhatóan február végén helyezik üzembe.
A beruházás részeként jelenleg épülő új Budapesti csomóponthoz szervesen kapcsolódik majd a Veszprém Aréna összekötő út. A 8229-es jelű tervezett összekötő út 2×2 forgalmi sávos, a 8-as főút Budapesti úti csomópont részét képező északi körfogalomból indul, a szakasz végén pedig szintén körforgalommal kapcsolódik a 82-es főúthoz. A sportlétesítmények megközelítésére egy közbenső körforgalmi csomópont is létesül.
A 8-as főút Veszprém déli elkerülő szakaszának építése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Strabag Építő Kft. végzi nettó 25,3 milliárd forint értékben.