A Crédit Agricole Corporate and Investment Bank elemzése szerint 2011-ben már 63 millió új gépjárművet értékesítenek világszerte, ami 1,4 millió darabbal haladja meg a válság előtti utolsó „jó” évben eladott mennyiséget.
Ez egyébként alapos átrendeződéssel is jár, hiszen amíg 2007-ben az Egyesült Államok volt a világ legnagyobb piaca 16,1 millió személyautóval, addig 2010-ben Európa állt az élre 13,6 millió autóval, 2012-ben pedig már Kína lesz a legnagyobb, 14,7 milliós prognosztizált darabszámmal. A válság miatt Amerikában és Európában a vásárlók inkább tovább használják autóikat, nem cserélik le a 4-7 éves gépeket csak azért, mert kijött egy újabb modell. Európában ez a helyzet stabilizálódik, az Egyesült Államokban várhatóan 2011 második felében már érezhetően növekedik majd a kereslet.
A Brazília, India, Oroszország és Kína négyesben a rohamosan bővülő gazdaság miatt növekednek jelentősen az eladások, itt ráadásul nem autót cserélnek, hanem sokan első autójukat vásárolják. Kínában a 2008-as 6,7 millió eladott autóhoz képest 2010-ben már 13 millió autót étékesítettek, a növekedés ütemét újabban törvényi korlátozásokkal próbálják visszafogni a közlekedési-környezetvédelmi problémák miatt.
Az egyes kategóriákra lebontva a jelenlegi előrejelzések szerint úgy tűnik, a prémium-szegmens lesz a legnagyobb nyertes. 2020-ig évente átlagosan 2,5 százalékos bővüléssel számolnak, a hangsúly itt is eltolódik a hagyományosan e téren erős piacokról. Amíg 2009 első három negyedévében a BMW és a Daimler bevételének hatvan százaléka származott Európából és 5-7 százalék Kínából, addig 2010 első három negyedévében már 50-55 százalék csak Európa súlya, és 12,5 százalékra növekedett a kínai forgalom.