A Goodyear által a fogyasztók körében készített felmérés kimutatta, hogy Európában a közepes- és nagy méretű, illetve nagyteljesítményű járművek vezetői, valamint a családi autósok számára a biztonság a legfontosabb szempont, különösen esős, nedves időben. Bárhol autózunk Európában, sok esőre kell felkészülnünk: az éves időjárási statisztikák szerint a napok 60%-a esős olyan városokban, mint Brüsszel, Frankfurt, London, Párizs, Varsó és Stockholm, és még az olyan városokban is csaknem 100 esős nap van egy évben, mint Athén, Madrid és Róma. Az európai autóvezetőknek évente átlagosan 141 napot kell vezetniük nedves utakon.
„Különösen gyakran történik baleset akkor, amikor egy száraz időszak után kezd el esni – ez a helyzet mind a gumiabroncstól, mind az autóstól nagy teljesítményt követel. Nem meglepő tehát, hogy az európai autósok 70%-a legszívesebben olyan gumiabroncsot használ, amely nedves úton különösen jól teljesít” – mondta Jean Kaszács, a Goodyear közép-európai marketing menedzsere mielőtt próbára tehettük az új abroncsokat.
„Egy olyan gumiabroncs kifejlesztését tűztük ki célul, mely a lehető legnagyobb biztonságot nyújtja a gyorsan változó európai időjárási viszonyok közepette, amikor záporok és száraz időszakok váltják egymást. A Goodyear Colmar Berg-i (Luxemburg) kutató-fejlesztő központja három éven át fejlesztette, és több ezer kilométeren tesztelte a terméket”– tette hozzá Kaszács.
DynamicDrain-TRED technológia Az új DynamicDrain TRED technológia olyan összetett technológiai vívmányok, mint a 3D-BIS technológia, a lépcsős szálkázat és a V-TRED design kombinációja, és emellett különlegesen kifejlesztett nagyteljesítményű futófelület vegyülettel rendelkezik. DynamicDrain-TRED: 3D-Bis technológia A Goodyear téli abroncsai révén már ismertté vált, szabadalmaztatott Three Dimensional Block Interlocking System (3D-BIS) jelentősen javítja az abroncs nedvesség és szárazság-kezelő képességét, mert lehetővé teszi a hagyományosnál több szálka elhelyezését az abroncson. Ez a technológia a lehető legtöbb éles foggal látja el az abroncsot, hogy kitűnően teljesíthessen vízrefutás esetén és nedves utakon, míg ezzel egyidejűleg az abroncs precízen és dinamikusan irányítható. A HydraGrip 3D-Bis technológia emellett a szálkázat hosszát is növeli a kopás során, így teljes élettartama folyamán javítja az abroncs teljesítményét nedves úton. DynamicDrain-TRED lépcsős szálkázat A lépcsős szálkázat gátló hatásánál fogva optimalizálja az útfekvést száraz és nedves úton történő fékezésnél: ahogy a hosszanti merevség progresszíven növekszik, a futófelület támasztó blokkjai maximálisan hatékonyan nyelik el a vészfékezés okozta ütődést nedves úton, és a blokk stabilitása is megmarad. A teljesítmény száraz útkörülmények között is kitűnő. DynamicDrain-TRED: V-TRED mintázat A V-TRED csatorna mintázata olyan magas szintű technológiai vívmány, amely hatalmas csúszásgátló ellenállást biztosít az abroncs egész élettartama folyamán. A mintázat növeli a vízelvezetést azáltal, hogy a vizet a vájatokba tereli, és ezáltal további védelmet biztosít az ellen, hogy az abroncs elszakadjon az útfelszíntől. A Goodyear mérnökei a futófelület blokkjainak sorrendjét és egymáshoz képesti eltolódásukat is optimalizálták, hogy csendes futást biztosítsanak. DynamicDrain-TRED: új futófelület-vegyület A futófelület vegyülete a teljesítmény szempontjából kulcsfontosságú e nedves és száraz utakon egyaránt biztonságos autózást biztosító nagyteljesítményű nyári gumiabroncs esetében. Az új HydraGrip futófelületének vegyülete több éves gumi és keverék kutató-fejlesztői munka eredménye. Az új keveréktechnológia néhány jellemzője: • Különleges reaktív keveréke a nagyteljesítményű polimereknek és egy kettős szilárdító rendszernek, hogy optimális kezelést és kivételes húzóerőt szolgáltasson a nedves utakon. • Testre szabott kémiai anyag, mely víztaszító és tapadásfokozó hatású. • Ultra vékony megerősített gumibevonat a futófelület vegyület alatt, mely stabil kormányzást és kanyarodást tesz lehetővé. Ezek az összetevők a GydraGripet kiváló szakítószilárdsággal és stabil kormányzási és kanyarodási képességekkel vértezik fel nedves és száraz utakon egyaránt.
A tököli repülőtéren először a vízre felúszási sebességet próbáltuk ki egy olyan kanyarban, amelyben 4-5 cm víz állt. A 70-80 km/h-s sebességgel indított (közel derékszügű) kanyarokban a HydraGrip-pel szerelt 2.2-es opel Signumok megnyugtatóan viselkedtek, az abroncs olyan tapadást biztosít, amely a rutintalan, bizonytalan vezetőket is biztosan hozza ki a veszélyesnek tűnő szituációkból.
Az autó nem tért le az általunk ideálisnak tartott ívről, így nem igényelt gyakorlatilag semmiféle beavatkozást a vezetőtől. Bizonyos, hogy az új HydraGrip magas felúszási sebességet biztosít összefüggő vízfelületen. Az új abroncs a jó nevű konkurensekkel összehasonlítva is kiváló teljesítményt mutatott.
Akadt olyan prémium kategóriás termék, amely már a a vízfelület előtt, a nedves szakaszon keresztbe engedte volna fordulni az autót 70-80 km/h-s sebességnél, ha a vezető és az autó elektronikája (ESP) nem lép közbe.
A HydraGrip szintén jól vizsgázott a vizes aszfalton való vészfékezéskor is. Két egyforma Opel Corsát próbálva a konkurens gumikkal felszerelteknél 4-5 méterrel rövidebb fékutat sikerült kihozni a Goodyear újdonságából.
Hasonlóan jó tapasztalatokat szereztünk a handling-nél, vagyis a kezelhetőség próbájánál is, ahol 2 literes Accord komival kellett bólyák között szlalomozni. A HydraGrip oldaltartása nagyszerű, azonban itt meg kell jegyeznünk, hogy a konkurensek is jól vizsgáztak a bólyák között. Egyre rövidebb idő alatt sikerült teljesíteni a pályát mindegyik gumival, sokkal többet kellett volna vezetni ahhoz, hogy igazán érzékelni lehessen a különbséget.