Eltartott egy ideig, amíg rájöttem, mi zavar engem a meghívóban a második Magyar Elektromobilitás Napnak titulált rendezvényen. A falon hatalmas betűkkel – az egyéb szóróanyagokon már kisebb méretben, de ugyanúgy – a Magyar Elektrobilitás Nap feliratot olvastam. Mit vétett vajon az m és az o betű, hogy kihagyták őket a szó közepéről?
Jelentős változások történtek tavalyhoz képest, igaz, némileg reálisabbak az előrejelzések, azaz 2023-ra lesz 55 ezer elektromos autó a hazai utakon. A nagy fellendülés kezdetét 2017-re teszik, de hogy mitől fog akkor hirtelen megindulni az elektromos járművek terjedése, nem derült ki. Arra a kérdésre nem kaptam választ, hogy mi lesz a budapesti Tesla Supercharger töltőállomással, ami az autógyártó oldalán “2015-ben megkezdi a működést” megjegyzéssel szerepel, az autókat hazánkban forgalmazó Business Lease cég képviselője szerint még alá sem írták a szerződést. Hugues Van Honacker, az Európai Bizottság képviselője szerint az Unió mindent megtesz annak érdekében, hogy megteremtsék az elektromos töltő-infrastruktúrát, de azzal is tisztában kell lenni, hogy az elektromos meghajtás csak egy pillér az alternatív üzemanyagok között. Magyarországot megdicsérte, mert a kelet-európai országok közül nálunk tart legelőrébb az elektromos közlekedés fejlődésének támogatása.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a hazai elektromos mobilitás fejlődése, hiszen a hazai szervezet csatlakozott az 1978 óta működő Avere nevű, szintén az elektromos mobilitás terjedését szorgalmazó európai szervezethez, amely így immár 10 országot képvisel. Az Avere főtitkára, Bert Wittkamp elmondta, hogy közel negyven éve működnek, de ők is csak az utóbbi 1-2 évben tapasztalták, hogy felpezsdültek a dolgok az elektromos járművek terén, és ők úgy számolnak, még legalább 1-2 évtized kell az áttöréshez. Jelenleg évi 20 százalékkal csökken az akkumulátorok gyártásának költsége, és így akkorra várható, hogy nem csak a teljes élettartamot tekintve lesz versenyképes az elektromos autó a belső égésű motorral szerelttel, de már megvásárláskor is – ez az igazi gátja a tömeges elterjedésnek.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!