Így mentesülhet a cégautót terhelő adó és egyéb kötelezettségek alól – írja a Népszabadság.
Ezt az ötletet ma már számos reklámcég is hasznosítja, és jutányos áron, gyorsan készít autóra ragasztott szövegeket. A szakmai telefonkönyvben könnyen lehet ilyen céget találni.
Egy telefon, és megmondják: a két oldalajtó, a hátsó ajtó és a motorháztető fóliás feliratozása egy színnel nyolc-tízezer forintból kijön. De ha a családban több kocsi is van, akkor árengedményt is lehet kapni. Még inkább, ha nagyobb cég még több kocsijáról van szó. A napilap információja szerint vannak olyan vállalkozások, amelyek nagyvállalatokat keresnek fel ajánlataikkal, hogy így segítsenek a dolgozók által használt céges autók költségmegtakarításában.
A módszernek van azért némi kockázata. Az adóhivatal ugyanis nem értelmezi ennyire lazán a jogszabályt. A reklámautókra az adóhivatal az általános elveket alkalmazza, nem tesz különbséget a felmatricázott és a csupaszon hagyott járművek között. Az APEH eleve feltételezi, hogy a cégautót magáncélra is használják, tehát azok után havonta adó fizetendő. Az autó használójának magának kell bizonyítania, hogy magánemberként nem használja a járművet. Ezt megteheti útnyilvántartás vezetésével, vagy speciális, a cégautó használatára vonatkozó szabályzattal.
Ilyen lehet például az, hogy a szóban forgó autóban nem utazhat senki más a használón kívül. A szabályzatba foglalt kitételeket ezen kívül rendszeresen, dokumentálhatóan ellenőrizni kell.
Noha ezeket az „ellenőrzéseket” el lehet sumákolni, azt mindenképpen fontos megjegyezni, hogy az adóhivatal maga is utánajárhat az esetleges magáncélú használatnak. Akár tanúkat is megkérdezhet.