A tervek szerint az év végéig összesen legalább ezer autót adnak el, s előkészítik a Bulgáriát, Szerbiát és Ukrajnát kiszolgáló budapesti regionális központ kiépítését. Anthony James Denny, az igazgatóság ausztrál származású elnöke szerint jövőre már ötezer négykerekű értékesítését zárják le, és Debrecenben, valamint Győrben telepet nyitnak, később más megyeszékhelyen is megjelennek.
Az első lerakatukban jelenleg 400 autónak van hely, de rövidesen 1100-ra növelik a befogadóképességet. A vezető úgy véli, egy évig alaposan tanulmányozták a magyar piacot, illetve a cseh és a szlovák piactól való eltéréseket. Ennek alapján azt állítja, hogy ugyan erős a verseny a használt gépkocsikat kínáló önálló kereskedők, továbbá a márkakereskedők használtautó-parkja között, de az új járművek folyamatos drágulása miatt mégis egyre többen keresnek nem nagyon régi, de megbízható forrásból származó, jó állapotú autókat, s ez még elegendő lehetőséget nyújt a terjeszkedéshez.
„Magyarországon a kereskedőknél általában két-három márka uralja a terepet. Mi abban különbözünk, hogy nálunk nagyon sok márka található meg egy helyen. Az a célunk, hogy a legnagyobb kereskedővé váljunk. Ehhez két év alatt 35 millió eurós beruházást hajtunk végre, s felhasználjuk a cseh és a szlovák piacon szerzett tapasztalatunkat. Szlovákiában egyébként négy hónap alatt lettünk piacvezetők” – fűzte hozzá.
Az 1992-ben alapított AAA Autónál jelenleg 2200-an dolgoznak, a három államban (Magyar-, Csehország és Szlovákia) jelen lévő vállalat tavaly 300 millió koronás bevételt ért el. A két utóbbi országban eddig több mint 300 ezer autót adtak el, s ugyanennyit vásároltak meg. Az AAA Auto egyébként részvénykibocsátásra készül; 2008– 2009-re tervezi ezt a lépést, amelynek célja a stratégiai jelentőségű piacokon – mint Oroszország vagy Kína – való megjelenéshez külső forrás bevonása. A vállalatnál jelenleg is zajlik egy belső átalakítási folyamat.
A legnagyobb hazai használtautó-értékesítő hálózatnak számító Weltauto (a Porsche Hungaria üzletága) igazgatója, Horváth Zoltán szerint ma már kialakult kapcsolatok vannak a bankok és a kereskedők között, s ebbe a körbe elég nehéz betörni ismeretlenül. A regisztrációs adó miatt kevéssé éri meg a cseh vagy a szlovák piacról behozni autókat, noha ilyen „állománymozgató” gyakorlata már van a cseh cégnek. Az ügyvezető úgy véli, az erős pénzügyi háttér lehet az egyetlen előnye az AAA Autónak, vagyis az, hogy azonnal, készpénzért megvásárolja a járművet. Értesülése szerint várhatóan a Merkantil Bankkal alakít ki szoros üzleti kapcsolatot a most piacra lépő cég. Úgy véli: hátránya ugyanakkor, hogy nem nyújt műszaki garanciát, s nincs mögötte szervizbázis, mint például a Weltautónál, amely az év végéig több mint 44 tagúra bővül, így tovább javul az országos lefedettsége.
A Weltauto öt éve működik, tavalyelőtt 6300, 2005-ben 9000 autót adott el, az idén az első fél évben már több mint 4000-et, így az ügyvezető szerint az év végére várhatóan meghaladják a tavalyi számot. Gablini Gábor, a Gépjárműmárka-kereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke előzőleg azt emelte ki, hogy az európai használtautó-árakat tekintve Magyarország a legolcsóbbak közé tartozik, mivel a bankokhoz visszakerült kocsik megjelennek a használt járművek piacán, s az így kialakuló túlkínálat 2004 dereka óta folyamatosan lejjebb nyomja az árakat.
Emiatt ugyanakkor nehezebb az új járművek értékesítése is. Az újautó-eladások 40 százaléka ugyanis a használt kocsik beszámításával jön létre. Az új és a használt közötti, megnőtt árkülönbözetet azonban egyre kevesebben tudják kifizetni, noha Magyarországon a forgalom közel 90 százalékát a legolcsóbb autók, a kiskocsik és az alsó középkategóriás járművek teszik ki.