Nincsenek már sétapálcás urak, fűzős hölgyek és hintószerű autók, az összejövetel ma már négykerekű „ufókról” és digitális fényképezőgépekkel felszerelt látogatókról szól. De ez korántsem baj, sőt, mintegy bizonyítéka annak, hogy a Genfi Autószalonra szükség volt, van és lesz. A fejlődésre gyakorolt hatása, a szakma összefogása, no a sikerek ünneplése évről évre tovább emeli a rendezvény nívóját. Ráadásul idén, a kerek évfordulónak köszönhetően még egy lapáttal rátettek a gyártók. Az aktuális újdonságok mellett szinte minden márka elhozta egy-egy veterán gépét, így nem csak sejthettük, hanem kicsit érezhettük is, milyen is volt anno az 1905-as évad.
Alfa Romeo
Nyugdíjba vonul a népszerű 156-os Alfa, nyártól ugyanis a középkategóriás modell utódja, a 159-es veszi át a stafétabotot. Giorgetto Giugiaro ismét kitett magáért, a felettébb sportosra sikeredett újdonság formaterve nem nélkülözi az emóciókat. A Fiat-csoport friss fejlesztésű, prémium padlólemezére épülő kocsi mindhárom dimenzióban megnőtt, de a tervezők szerint az autó nemcsak tágasabb, hanem kényelmesebb is elődjénél. Jelenleg hatféle hajtóműről szól a fáma: a közvetlen benzinbefecskendezéses JTS egységek közül a legkisebb 1,9 literes (160 LE, 190 Nm), a középső 2.2-es (185 LE, 230 Nm), míg a csúcsot a 3.2 V6 jelenti (260 LE, 322 Nm). Dízelfronton az 1910 köbcentis JTD nyolc- (120 LE, 280 Nm) és tizenhat szelepes változatát (150 LE, 320 Nm), illetve a 2.4 20V JTD (200 LE, 400 Nm) motort vetette be az Alfa. Ezentúl az erőforrások nem csupán az első kerekeket hajthatják, hiszen a 159-es Q4 összkerék-hajtással is kapható lesz. A Brera érkezésével a GTV ugyancsak elköszön. Természetesen a 2+2 üléses sportkupé vérpezsdítő designja is Giugiaro mester fejében született meg, az autó mozgatásáról pedig a 159-es izmosabb motorjai, azaz a 2.2 JTS, a 3.2 V6 JTS, valamint a húszszelepes 2.4 JTD gondoskodik. Sebességváltóként hatfokozatú manuális, vagy automatikus jöhet számításba, s akár mind a négy kerekével is kapaszkodhat a sportkocsi. A Brera még az idei év végén a szalonokba kerül, a vásárlók háromféle felszereltség közül választhatnak.
Audi
Ha nem is agresszív, de mindenképpen szembeötlő és izgalmas a legsportosabb Audi A4 spoilerezése. Az RS4 csúcsmodell 4163 köbcentiméteres, FSI közvetlen benzinbefecskendezésű V8 motorja gombnyomásra éled, s a 8250-es fordulatig kihúzatható egység becsületes 420 lóerőt és 430 Nm forgatónyomatékot bocsát rendelkezésre. Ráadásul mindezt az új generációs quattro összkerék-hajtási rendszer hathatós támogatásával igyekszik a talajra juttatni, így az RS4 gyorsulása 4,8 másodperc, míg csúcssebességét 250 km/órában korlátozza az elektronika.
Bentley
A Continental GT luxussportkocsival párhuzamosan fejlesztett Continental Flying Spur a patinás angol márka történetének leggyorsabb négyajtós modellje. Az 5,3 méter hosszú és közel 2,5 tonna súlyú fényűző túraautónak mindössze 4,9 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órás tempót, s óránként akár 312 kilométert is képes megtenni. Ehhez hatezres, két turbófeltöltővel lélegeztetett W12 motor szolgáltatja 552 lóerős teljesítményét, amely a hatfokozatú, automata sebességváltón keresztül mind a négy kerékre jut. A 401 mm-es első féktárcsa a legnagyobb, ami szériagyártású autón található. A Bentleyhez extrafelszerelés tulajdonképpen nem rendelhető, a megrendelő azonban személyre szabhatja autóját – azaz megválaszthatja, hogy ötszemélyes változatot szeretne-e egybefüggő hátsó üléspaddal, vagy négyszemélyeset elektromosan állítható fotelekkel.
BMW
A bajor márka standja valósággal hemzsegett az újdonságoktól! A legkisebb BMW például a kategória legerősebb modelljévé avanzsált, miután megkapta első hathengeres motorját. A 258 lóerős 130i tűzgolyó 6,2 másodperc alatt katapultál százra, a száguldás 250 km/óránál ér véget. Amíg a 3-as sorozat teljesen megújult, addig a 7-es zászlóshajó ráncfelvarráson esett át. A frissítés persze nem csak annyit jelent, hogy a formatervező Chris Bangle-t telenyugtatózták, majd ilyen állapotban átrajzoltatták vele a luxuslimuzint. Egyetlen kivétellel az összes motor újnak számít a kínálatban, de a futóművet is tovább csiszolgatták a mérnökök. Hivatalosan Genfben mutatkozott be a keménykötésű M6-os sportkupé is.
Cadillac
Az amerikai prémiummárka alaposan előkészíti európai partraszállását. A BLS koncepcióautót ugyanis az itteni igényeket szem előtt tartva fejlesztették ki, s 2006 tavaszától a Cadillac belépőmodelljeként szolgál kontinensünkön. Mivel a négyajtós limuzin az Opel Vectra és a Saab 9-3 platformját használja, a hagyományoktól eltérően az első kerekek hajtottak. Mindhárom benzines motor turbóval izmosított (kétféle kétliteres és egy 2.8 V6), s a márka történetében először gázolajos egység (1,9 literes) is megjelenik a palettán.
Chevrolet
Tavasz végén indul hódító útjára a népszerű Matiz kisautó második nemzedéke, melyet a közép-kelet-európai régióban Spark néven vezetnek be. Bár a kocsi jellegzetes karaktere szemernyit sem változott, formaterve divatosabb, és a gyáriak állítása szerint az alkatrészek 80 százaléka új. Az utastérben például csak a kontroll-lámpák maradtak a kormány mögött, a műszerek a középkonzol tetejére költöztek. A 3495 mm hosszú, 1495 mm széles és 1500 mm magas Sparkhoz csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést készítettek, így a csöppség kényelmesebb és kanyarban biztonságosabban viselkedik. A 0,8 literes, 52 lóerős motorral felszerelt Chevy gyorsulása 18,2 másodperc, végsebessége 145 km/óra, míg a 66 lóerős „ezres” változat 14,1 másodperces és 156 km/órás értékekkel bír. A továbbfejlesztett motoroknak, a javított légellenállásnak és a súlycsökkentésnek köszönhetően az átlagfogyasztás hozzávetőleg 15 százalékkal alacsonyabb.
Citroen
A francia márkától nem is áll olyan távol a nagyméretű, exkluzív autók gyártása, mint gondolnánk, hiszen a DS, SM és CX modellekkel már szerepelt ebben a kategóriában. A Citroennél most ismét elérkezettnek látták az időt, hogy a vadonatúj C6 modellel magasabb osztályba lépjenek. Egyedi formatervével és a maga 4,95 méteres hosszával a túraautó impozáns látványt nyújt, belül pedig fejedelmi kényelemben részesíti utasait. Ezt nem csupán a helykínálatot, vagy éppen a felhasznált anyagok minőségét látva állíthatjuk, hanem az elektronikusan vezérelt, hidropneumatikus felfüggesztések okán is. A C6 felszereltsége kielégíti a legkényesebb igényeket, hiszen négyzónás légkondicionálót, első-hátsó parkolóradart, sebességtartó és sebességszabályozó automatikát, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést, elektromos rögzítőféket és a vezetési információkat a szélvédőre vetítő head-up displayt is kínálnak az autóhoz. Mindkét motor V6 hengerelrendezésű (a benzines háromezres, 215 lóerős, a HDi turbódízel 2,7 literes, 208 lóerős) és hatfokozatú, automatikus sebességváltón keresztül juttatja erejét az első kerekekhez.
Ferrari
Majdnem ötször annyi időbe telik, hogy az F430 Spidert „megszabadítsuk” vászontetejétől, mint ahány másodperc alatt százra gyorsulhatunk vele! Ha megadjuk, hogy 4,3 literes, 490 lóerős V8 motorjával a nyitott sportkocsinak mindössze 4,1 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet (csúcssebessége 310 km/óra feletti), akkor egyszerű matematikai képlettel kiszámolhatjuk a vászontető eltüntetéséhez szükséges 20 szekundumot. A Ferrarinál a súlycsökkentés miatt nem használtak összehajtogatható keménytetőt, s a hátsó szélvédő is ezért készült műanyagból – azért a Spider így is 70 kilogrammal többet nyom a zárt változatnál.
Fiat
Az olaszok remélik, hogy az új Croma legalább olyan sikeres lesz, mint az 1985 és 1994 között azonos néven futó elődje, melyből összesen 450 ezer darabot adtak el. A Giugiaro designstúdióban tervezett 4750 mm hosszú, 1770 mm széles, 1600 mm magas és 2,7 méteres tengelytávolságú Fiat valójában egy tágas, modern kombi. Az utastér anyagválasztása igényes, s az autó kényelmi és biztonsági felszereltsége is magas szintű igényeket hivatott kielégíteni. A Croma forgalmazása nyáron kezdődik, mégpedig háromféle specifikációval, valamint 1,8 literes, 130 lóerős és 2,2 literes, 147 lóerős benzines, illetve 1,9 literes (120 vagy 150 LE) és 2,4 literes, 200 lóerős turbódízel motorokkal.
Elismerés a Fiatnak a Genfi Autószalon alkalmából
A Fiat stand nyerte el a megtisztelő „Creativity Award” elnevezésű díjat, melyet az 50 éve alakult „Publicity and Communications Club of Geneva” (CPG) ad ki a Nemzetközi Autószalon alkalmából. A díjat tehát a Fiat kapta „mert egyedülálló módon juttatja kifejezésre az életörömöt, a dinamizmust, a frissességet és az olasz életstílust”, olvashatjuk Benjamin Feijoo-nak, a zsűri elnökének nyilatkozatában. A „Creativity Award” mindenkelőtt méltó elismerés a Lapo Elkann vezette csapat számára, akik a standot megálmodták és megalkották. „Ez a díj kivételes örömmel tölt el, hiszen egy igazi csapatmunka díjazása is. Ez az új stand, melynek minden egyes részletét aprólékos odafigyeléssel kezeltük, kezdve a színek megválasztásától a design-on keresztül egészen az új Fiat betűlogóig, világos és határozott üzenete a cég újjászületésének és megújulásának” – mondta Lapo Elkann. A kritikusok és a közönség visszajelzései a Genfi Autószalon kapcsán ígéretes bizonyítékai annak, hogy a Fiat jó úton halad az őt megillető pozíció felé a világ autógyártóinak rangsorában. Ez a legjobb ómen az új Fiat Cromának és a standon kiállított minden egyes modellnek.
Ford
A Focus Sedan és ST220 sportváltozatán, továbbá a hidrogénüzemű C-MAX modellen kívül is szolgált érdekességgel a Ford. A SAV (Sports Activity Vehicle – sportos egyterű) koncepció egyrészt a márka új formanyelvezetét hivatott bemutatni, másrészt új megvilágításba helyezi a buszlimuzinok variálhatóságát. A hátsó üléssor ugyanis három egyenrangú székből áll, melyek közül a középső távirányítóval teljesen hátracsúsztatható, miközben a másik kettő kicsit beljebb mozdul. Az autóhoz tervezett gurulós bőröndök a csomagtartó oldalfalához rögzíthetők, s ilyenkor a harmadik üléssorban könyöklőként szolgálnak.
Honda
Egyelőre koncepcióként mutatkozott be a Civic nyolcadik generációja, de a gyáriak elismerték, hogy a szériagyártású modell formaterve csupán nüansznyi különbségeket mutat majd. Legnépszerűbb típusával a Honda láthatóan visszatér a sportos irányvonalhoz, amit nemcsak a lendületes formaterv támaszt alá, hanem a kocsi arányai is: az ötajtós (a hátsó kilincseket az ablakkeretbe integrálták), ferdehátú változat szélesebb és jócskán laposabb lesz a jelenleg futó Civicnél. A korszerű benzinmotorok mellett a választékban megjelenik a 2,2 literes i-CTDI turbódízel 140 lóerős teljesítménnyel és 320 Nm-es forgatónyomatékkal. A szériaérett Civicről szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon rántják le a leplet, az értékesítés pedig jövő év elején kezdődik. A Legend végleges változatára is várni kell még, Genfben ugyanis egy prototípust állítottak ki a japánok. A márka zászlóshajóját 3,5 literes, 295 lóerős és 353 Nm forgatónyomatékú V6 motor mozgatja, melynek teljesítményét – ötfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata sebességváltó közbeiktatásával – a világ egyik legfejlettebb összkerék-hajtási rendszere kerekenként képes az adott körülményeknek megfelelően elosztani. A Japánban forgalmazott változatot intelligens sebességtartó automatikával és éjjellátó rendszerrel, sávelhagyásra figyelmeztető berendezéssel, baleset-megelőző rendszerrel és aktív kanyarfényszórókkal is felszerelik.
Hyundai
A futurisztikus megjelenésű HED-1 tanulmánnyal a kompakt egyterűek jövőjét próbálja megjósolni a dél-koreai márka. A kényelmes ki- és beszállás érdekében az ajtók egymással szemben nyílnak, s a B oszlopot is elhagyták. Az ideális vezetési pozíció az elektromosan állítható műszerfal és pedálsor segítségével alakítható ki. Merthogy az első ülésekkel csupán annyit tehetünk, hogy szembefordítjuk őket az elektromosan mozgatható hátsókkal. A középalagútból asztal hajtogatható ki, így társalgóvá alakíthatjuk az utasteret. A HED-1 motorterét úgy tervezték, hogy 1,8-tól 2,4 liter lökettérfogatig a Theta egységeket befogadja. A Sonata fölé, a felső-középkategóriába pozicionálja Grandeur nevezetű újdonságát a Hyundai. A 4895 mm hosszú, 1845 mm széles és 1490 mm magas limuzin designja visszafogottan elegáns, s a belső tér is letisztult, semleges formákból építkezik. A gépháztető 3,3 literes V6 (233 LE, 304 Nm) benzinest, vagy 2,2 literes, négyhengeres turbódízelt (145 LE) rejthet, míg sebességváltóként kizárólag ötfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automatát kínálnak.
Kia
Az ötajtós Rio szakított kombihoz hasonlatos megjelenésével, és a négyajtós szedán mellett hagyományos, ferdehátú változatban kerül piacra késő tavasszal. Habár elődjénél 25 centivel rövidebb a kocsi, tengelytávolsága mégis 90 milliméterrel nagyobb, így aztán az utastér tágasabbá vált. A csomagtartó alaphelyzetben 270 literes, de a 60/40 arányban, osztottan dönthető támlák segítségével 1145 literig bővíthető. Háromféle motor választható a Rióhoz: a benzinesek 1,4 és 1,6 literes hengerűrtartalommal és 97 illetve 112 lóerős teljesítménnyel, az 1.5 CRDI turbódízel pedig 110 lóerővel.
Lamborghini
Alaposan átfogalmazza a roadsterezés fogalmát a Lamborghini Concept S nyitott szupersportkocsi. Luc Donkerwolke főtervező ugyanis nem egyszerűen lecsapta a Gallardo tetejét, hanem az utasteret is „kettévágta”. Ezzel az volt a célja, hogy az együléses versenyautók érzését biztosítsa a pilótának és az utasának – természetesen kormány csak az egyik oldalon található. Hagyományos értelemben vett szélvédője nincsen az extrém járgánynak, az üvegbura csupán arra szolgál, hogy a bent ülők feje fölé terelje a menetszelet. Érdekes megoldás még a két fülke közé helyezett középső visszapillantó tükör, amelyik gombnyomásra bújik elő. Ahogyan az alapjait nyújtó Gallardo, úgy ez a gép is négykerék-hajtású, ötliteres, s az 500 lóerős motor 4,2 másodperc körüli gyorsulásra és megközelítőleg 309 km/órás csúcssebességre teszi képessé a roadstert.
Lancia
Ha minden igaz, újra sportos autókat gyártanak majd Lancia néven – legalábbis ezt szimbolizáljaaz Ypsilon Sport tanulmányautó. A kis divatdiktátor látványos tréningruháját a Zagato stúdióban készítették, de a megnyerő látványhoz a 15 milliméteres leültetés, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák és a 205/40-es jelzésű Pirelli PZero Nero abroncsok is asszisztálnak. A megjelenéshez méltó motort az 1,9-es turbódízel személyében találta meg a Lancia, melynek legnagyobb teljesítménye 150 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 306 Nm. Hatfokozatú, manuális sebességváltóval felszerelve 7,9 másodperc alatt sprintel százra és 212 km/órás csúcssebességre képes a mérges apróság.
Lexus
A Toyota prémiummárkája legkisebb modellje, a vadonatúj IS világpremierjét tartotta Genfben. A 3-as BMW és a Mercedes C-osztály ellenfeléül szánt autó egyelőre lépcsőshátú limuzinként debütált. Az IS második generációja lendületes formatervével hívja fel magára a figyelmet, miközben belül a kifinomult anyagválasztás, valamint a kor elvárásainak megfelelő kényelmi és biztonsági felszereltség csábít. Ez a márka első modellje, amelyikben dízelmotor is szolgál, az IS220d-ben a Toyota friss fejlesztésű, 2,2 literes, négyhengeres, 177 lóerős és 400 Nm forgatónyomatékú gázolajos egysége dolgozik. A benzines kivitel 2,5 literes, V6-os (IS250) egységet kapott 204 lóerővel. Utóbbihoz nemcsak hatfokozatú manuális, hanem szekvenciálisan is kapcsolható, automatikus sebességváltó is kérhető.
Mazda
Végre megérkezett a világ legnagyobb példányszámban eladott roadsterének harmadik nemzedéke! A legendás MX-5 legújabb változata formailag visszanyúl az időben, így 1989-ben bemutatott ősét idézi, természetesen modern tálalásban. A mérnökök megtartották a kétüléses, nyitott sportkocsi jellegzetes arányait és a pofonegyszerűen kezelhető vászontetőt, továbbá a hajtási képlet sem változott, az orr-részben található 1,8 literes (126 LE, 167 Nm) vagy kétezres (160 LE, 188 Nm) egység teljesítménye a hátsó kerekekre jut. A közvetítő szerepét öt- vagy hatfokozatú manuális, illetve egyes piacokon hatfokozatú, automata sebességváltó vállalja. Annak ellenére, hogy a karosszéria torziós merevsége 47 százalékkal nagyobb, az új MX-5 mindössze 10 kilóval nehezebb elődjénél. A roadster futóművét is tovább csiszolták, így a jobb minőségű, látványosabb pilótafülkében még nagyobb élményt nyújt a vezetés.
Mercedes-Benz
Aki szimpatikusnak találja az A-osztály alapkoncepcióját és formavilágát, de szűkösnek érezte a legkisebb csillagost, annak most itt a gyógyír. A B-osztály ugyanis a bébi-Merci műszaki alapjaira épül, azonban kívül-belül jócskán nagyobb annál (a gyártó szerint a hátsó üléssoron a lábtér felér az S-osztályéval), s a variálhatóság terén is remekel (a csomagtartó mérete 544 és 2245 liter között változik). A B 150 alapmodell 95 lóerős, ezt követi a B 170 változat 116 lóerővel, majd a 136 lóerős B 200 következik, a benzines palettát pedig a B 200 Turbo zárja, a 193 lovas csúcskivitel 7,6 másodperces gyorsulást produkál és 225 km/órával száguldhat. A dízelmotorok hívei a B 180 CDI és a B 200 CDI között választhatnak, előbbi 109 lóerővel és 250 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkezik, míg utóbbi 140 lóerőt és 300 Nm-t állít csatasorba.
Mitsubishi
A Colt három- és ötajtós változatát hamarosan az összehajtogatható keménytetővel felvértezett CC kivitel egészíti ki a kínálatban. A 2+2 üléses kupé-kabrió a lendületesebb megjelenésű háromajtós CZ3 modellen alapul, de annál 75 milliméterrel hosszabb, s karosszériáját is megerősítették a megfelelő helyeken. A kiállított tanulmányautóban a CZT csúcsmodell 150 lóerős turbómotorja jutott szerephez. A Pininfarina által tervezett autót előreláthatólag a Mitsubishi hollandiai üzemében szerelik majd össze.
Nissan
A 4500 mm hosszú, 1800 mm széles és 1660 mm magas Zaroot koncepció egy lehetséges elképzelés a sportos hobbiterepjárók jövőjét illetően. A 20 colos kerekeken guruló, állandó összkerék-hajtású, négyszemélyes járgány ajtói felfelé nyílnak, s ilyenkor mindössze 355 milliméterrel nyúlnak a tetővonal felé. A népszerű Pick-Upot váltja az újdonsült Nissan Navara. Az inkább státusszimbólumként, mint málhásként funkcionáló autó nemcsak stílusban, hanem műszaki szempontból is sokat örökölt a Pathfinder terepjárótól, például a létraalvázas felépítés és a független kerékfelfüggesztés is közös pont. A Navara kétféle karosszériaváltozatban (Double Cab és King Cab) készül, a mozgatásért pedig 2,5 litere,s turbódízel motor felel, 145 vagy 174 lóerős teljesítménnyel, illetve 356 vagy 403 Nm-es forgatónyomatékkal.
Opel
Az Astra OPC sportmodell és a második generációs Zafira mellett leleplezték a hétszemélyes egyterű csúcskivitelét is. Mindkét OPC verziót látványos optikai csomag különbözteti meg az alapváltozatoktól, s a gépháztető alatt kétliteres turbómotor található, melynek legnagyobb teljesítménye 240 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval az Astra 6,4, a Zafira 7,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, csúcssebességük pedig 244 illetve 238 km/óra.
Peugeot
A franciák a végső simításokat végzik a 407 Coupé változatán, ami azért is nyilvánvaló, mert a Prologue koncepció tulajdonképpen csak az utastér felettébb igényes kiképzésében tér el a szériakiviteltől. Amúgy a kétajtós 407 tervezését ezúttal házon belül oldották meg, így nem vették igénybe a Pininfarina segítségét, ám a végeredmény iagzán megnyerő. A prototípus a vadonatúj fejlesztésű 2,7 literes, 208 lóerős HDi turbódízel motort kapta meg.
Renault
A háromszemélyes Zoé miniautó koncepciót 1,2 literes turbómotor (100 LE, 145 Nm) mozgatja, melyhez ötfokozatú, a kormány mögötti billentyűkkel is kapcsolható robotizált sebességváltót társítottak. A 3,45 méter hosszú kiskocsi érdekessége, hogy a motoros mozgatású ajtók hátrafelé siklanak, a hátsó szélvédő pedig külön is nyitható a csomagtérajtótól. A poggyászok egyébként a hátsó ülés mellett kapnak helyet, s az apró méretekhez képest tágasnak mondható 297 liter áll rendelkezésükre, ráadásul a jobb első ülés támlája is dönthető, így hosszabb tárgyak szállítása is lehetséges.
Saab
A 9-3 család legújabb tagja vérbeli sportkombi. Ám ez nemcsak az izgalmas formában jut érvényre, hanem a csomagtartó méretében is: alaphelyzetben 419 liternyi poggyász fér el a SportWagonban, míg ledöntött üléstámlákkal 1273 literes a raktér befogadóképessége. Az 1,8 literes, 122 lóerős alapmotor kivételével az összes többi turbófeltöltésű, a kétezresek 150, 175 és 210 lóerővel, a látványosan felspoilerezett Aero csúcsmodell 2.8 V6 egysége pedig 250 paripával. A Fiat-konszerntől származó 1,9-es turbódízelek is rendelkezésre állnak, mégpedig 120 és 150 lóerős teljesítménnyel.
Seat
Amennyiben a spanyol márka közelmúltban alkalmazott gyakorlatát vesszük alapul, a Leon végleges változata csekély mértékben különbözik majd a Genfben kiállított prototípustól. A Golf V padlólemezét használó és azzal nagyjából megegyező helykínálatot biztosító kompakt Seat magára öltötte az egységes márkaarculat elemeit. A sportos hatást erősíti a Leon kupészerű kiállása is, amit elsősorban a hátsó ajtóknál az ablakkeretbe integrált kilincsekkel értek el a tervezők. A 19 colos kerekek és a méretes légbeömlő nyílások természetesen legfeljebb a majdani Cupra csúcsmodellen jelenhetnek meg, s vélhetően a tanulmányautó 200 lóerős, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorja is abban fog szolgálni. A duplakuplungos DSG sebességváltó szerepvállalásával az első kerekek hajtottak, a Leon 6,9 másodperc alatt sprintel százra, s csúcssebessége 236 km/óra.
Skoda
A Roomster koncepció olyan kedvező fogadtatásra talált anno, hogy a Skodánál továbbfejlesztették az ötletet. Az egyterűt most modern, divatos megjelenésű szabadidő-autóvá alakították, s megkérdőjelezték a négykerék-hajtás fontosságát, hiszen ezeket az autókat úgysem kemény terepen használják a tulajdonosok. A Yeti érdekessége a csomagtérajtó lefelé nyíló alsó része, ezután a hátfalra ugyanis két kerékpár vagy speciális alumíniumdoboz is rögzíthető, a csomagteret pedig merev műanyagroló zárja le. Belül két hűthető italtartó palack található a középkonzolon, mégpedig kivehető ivócsővel – az ötlet a kerékpárversenyzőktől származik.
Tata
Koncepcióautóval rukkolt elő India legnagyobb autógyártója, a Tata! A 4,85 méter hosszú Xover alvázas építésű szabadidő-autónak készül, elöl dupla keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros felfüggesztéssel. A hétszemélyes, kapcsolható négykerék-hajtású masinához Euro IV-es motorokat kínálnak majd, a felszereltségi listán pedig megtalálható lesz a kétzónás légkondicionáló, a blokkolás- és kipörgésgátló, a navigációs rendszer, továbbá a négy légzsák. A tanulmányautó 17 colos kerekeken gördül.
Toyota
Új dízelmotorral bővült az Avensis motorpalettája. A 2,2 literes D-4D egység kétféle teljesítményszinttel választható: az alapkivitel 150 lóereje mellé 310 Nm-es forgatónyomaték társul, míg a nagy teljesítményű változat 177 lóerőt és 400 Nm-t szolgáltat. A gyáriak alacsony átlagfogyasztást, kulturált működést és a D-CAT részecskeszűrőnek köszönhetően tiszta üzemelést ígérnek.
Volkswagen
A Passat hatodik nemzedéke nemcsak fiatalosabb, előnyösebb kiállású a leköszönő típusnál, hanem hosszában, széltében és magasságában is megnőtt, a karosszéria pedig 57 százalékkal eredményesebben áll ellen a csavarási erőknek. A megnövelt helykínálatú utastérben a mérnökök igyekeztek a lehető legtökéletesebben szolgálni az utasok kényelmét. Ez a formákra, az ergonómiára ugyanúgy vonatkozik, mint az alapfelszereltségre és a hosszú, szinte mindenre kiterjedő extralistára. A motorválaszték öt benzinesből (1.6 – 102 LE, 1.6 FSI – 115 LE, 2.0 FSI – 150 LE, 2.0 TFSI – 200 LE, 3.2 V6 FSI – 250 LE) és három turbódízelből áll (1.9 TDI – 105 LE, 2.0 TDI 140 és 170 LE). Az erőátvitelről öt- vagy hatfokozatú manuális, valamint hatfokozatú, hagyományos és duplakuplungos DSG automatikus sebességváltó gondoskodhat.
PSA Peugeot Citroen – Toyota
Három évvel ezelőtt kisautók közös gyártásáról írt alá megállapodást a PSA Peugeot Citroen konszern és a Toyota autógyár. Az újdonságok most, a Genfi Autószalon alkalmával debütáltak. Méreteit tekintve a Citroen C1, a Peugeot 107 és a Toyota Aygo csupán hajszálnyi eltérést mutat, a 3,43 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,46 méter magas és 2,34 méteres tengelytávolságú csöppségek leginkább a formatervüket tekintve különböznek, mindegyik az adott márkára jellemző stílusjegyeket hordoz. A négyszemélyes masinák három- és ötajtós karosszériával készülnek, a hátsó ülésre azonban egyik esetben sem könnyű egy felnőttnek beülni. Az utastérbe egyébként tizenkét pakolórekeszt álmodtak a tervezők, a csomagtartó mérete pedig 139 és 751 liter között változtatható. A biztonságot blokkolásgátló és elektronikus fékerőelosztó, valamint akár hat légzsák is szolgálhatja. A minikhez a Toyota biztosítja az egyliteres, 68 lóerős és 93 Nm nyomatékú, változó szelepvezérlésű benzines egységet és az ötfokozatú manuális sebességváltót, míg a PSA az 1.4 HDi 54 lovas és 130 Nm-es változatát, illetve a SensoDrive robotizált nyomatékelosztót dobta be a közösbe.