Audi RS 4 Avant
Ebben a modellben egyesítette az Audi a sportautók jellegzetességeit és egy Avant gyakorlati előnyeit. Annak ellenére, hogy az RS 4 Avant első generációját alig több, mint másfél évig gyártották, a kiszállítások mégis meghaladták a 6000 darabot. Bár számos megkülönböztető tulajdonsággal bír az új RS 4 Avant, az továbbra is az A4 modellcsalád tagja.
Az RS 4 Avant raktere sokoldalúságával optimális kihasználtságot biztosít, meggyőző belső kialakításával és multifunkiconalitásával új mértéket teremt ebben az osztályban. A csomagtartó alacsony küszöbmagassága és a finoman kialakított oldalperemek lehetővé teszik az akár 1 méter széles tárgyak szállítását is. Mindent összevetve az új Audi RS 4 Avant funkcionalitásával és kiemelkedő vezetési tulajdonságaival nem csupán méltó utódja az első generációnak, hanem túl is szárnyalja azt minden szempontból.
Audi RS 4 Cabriolet
Az Audi nyitott sportautó-gyártásának történetében eddig sohasem látott erőt rejt az RS 4 Cabriolet, köszönhetően a 420 lóerős V8-as motornak, ami igazi sportautóvá változtatja az RS 4 Cabriolet-et. Első ránézésre látható, hogy az autó az RS 4 család tagja, ugyanakkor ha a belsejét vesszük szemügyre, láthatjuk, hogy az ülések azok, amelyek egyértelműen megkülönböztetik a hagyományos RS 4-től illetve az Avant-tól. Amíg a másik két RS modell kagylóülésekkel van felszerelve, addig a Cabriolet alapfelszereltségéhez tartozik a sportülés, bár opcionálisan kagylóülésekkel is rendelhető. Az elektro-hidraulikus tető teljes kinyitásához 21 másodperc szükséges, működtetése maximum 30 km/h sebesség mellett lehetséges. A hátsó üvegablak fűtött, így az minden időjárási viszonynál tiszta kilátást biztosít.
Az RS 4 és az RS 4 Avanthoz hasonlóan a Cabriolet hasmagassága is 30 milliméterrel alacsonyabb, mint az A4 Cabriolet-nél. Ez még inkább kiemeli az autó sportosságát. Bár az RS 4 Cabriolet szigorú súlycsökkentésen esett át, a felszereltség és a biztonsági standardok terén ez semmiféle kompromisszumot nem jelentett. Az RS 4-es modellt hajtó 420 lóerős V8 motor 8250 percenkénti fordulatszámra képes gyorsítani az autót. Ez a kompakt erőforrás 5500-as percenkénti fordulatszámnál éri el nyomatékának csúcsát, a 430 Nm-t. A maximális nyomaték legalább 90 százaléka elérhető a 2250 és 7600 közötti fordulatszám-tartományban. Ennek eredménye a folyamatos és kitűnő húzóerő, amely lehetővé teszi, hogy a vezető gyakori váltások nélkül kényelmesen vezessen.