Az első felmérések szerint valószínűleg gáz szivárgás volt a PVC fúziós kályhában, melyet a festékek szárításakor használnak. Az anyagi kárt egyelőre nem tudták felmérni. Mivel a tűzoltó szórófejek működésbe léptek, a festéküzem mellett a gyártószalagokhoz is víz került. A rendőrség, a tűzoltóság és a Porsche gyár biztonsági szolgálata azonnal intézkedett. Két dolgozót könnyebb sérülésekkel kórházba szállítottak, akik a nap folyamán elhagyták a kórházat.
A Porsche krízis-kezelő csoportot hozott létre Michael Macht gyártási
vezetővel és Uwe Hück, a Munkástanács vezetővel az élen. Mindketten azonnal megkezdték a károk felmérését, munkásgyűlést tartottak a reggeli műszak tájékoztatására, és Dr. Wendelin Wiedeking, a Porsche igazgatóságának elnöke is állandó kapcsolatban áll a vizsgálatot végző team-mel.
A jelenlegi becslések szerint a 911-es modellsorozat gyártósora mintegy
két, három nap múlva indulhat újra, melynek napi kapacitása mintegy 160
sportautó. Tekintettel arra, hogy a karosszéria-, a kárpitos- és a
motorgyártó üzemrészt a baleset nem érintette, a Cayenne gyártása a lipcsei üzemben és a Boxster gyártása a finnországi Valmet gyárában a tervek szerint folyhat tovább.