Alaposan felbolygathatja a casco biztosítási piacot az a termékcsoport, amely darabokra szedi a különböző káreseteket (lopás, törés, elemi kár, totálkár), és ami a legfontosabb: hitelből vásárolt jármű esetén külön biztosíthatóvá teszi a hitel összegét. Amenynyiben a termék elterjed, megkurtíthatja a cascopiac összbevételeit, árharcra késztetve a szereplőket.
A jobbára ismeretlen újítást éppen az olcsóságukról ismert „no-casco” hitelkonstrukciók nyomán fejlesztette ki a TIR Biztosító Egyesület szövetségesével, a Mai Casco Kft.-vel. Régóta folyik a vita, hogy a cascomentes hitelt választó ügyfelektől az autó lopása vagy megsemmisülése esetén egy összegben kéri vissza a finanszírozó a pénzét, miközben a háttérben megkötött hitelbiztosításából fedezi az őt ért kárt. Volt némi félreértés, vajon a hitelező nem kapja-e meg kétszer (ti. az ügyféltől és a biztosítótól) is a pénzét, ám az igazság az, hogy a finanszírozó követelését átadja saját biztosítójának, aki azt behajtja az ügyfélen.
Az új termékcsoporttal külön lehet casco biztosítást kötni csak a hitel tőkerészére, kamataira, az autó ellopása vagy megsemmisülése esetén. Mivel a jármű értékénél kisebb összegre szól a biztosítás, olcsóbb is, mint a teljes körű casco. A casco nélküli kölcsönök (kamataiban megfizetett) hitelbiztosítási díjánál vélhetően mégis drágább. Azokat ugyanis a lízingcég gépjármű-portfóliójának átlagos kockázatára számolták ki, itt pedig egyes autók kockázatáról van szó.
Ezenfelül a biztosító már nem számolhat követelése behajtásával, amelyet szintén bele kell kalkulálnia az árba. Mégis, a hitelrészre szóló biztosítás tisztább helyzetet teremt. Az ügyfél tudja, hogy van biztosítása, amely az autó megsemmisülése esetén megmenti a hitelezőtől, viszont nem kell kifizetnie egy akár a törlesztőrészlet erejét is elérő „teljes árú” cascodíjat.