A The Times cikke szerint a Ford költségcsökkentő tervét – amely szerint tíz részegység- és összeszerelő üzemet is bezárnak az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban – jövő február és 2011 vége közt hajtják végre. Az elbocsátások csak az észak-amerikai régió órabéres dolgozóit érintik. A Ford észak-amerikai tevékenységének vesztesége 2,2 milliárd dollárra rúgott szeptember végéig, míg a tavalyi év azonos időszakában még 1,8 milliárdos volt a nyereség. Azonban az utóbbi eredmény is távol van attól a hétmilliárd dolláros adó előtti profittól, amelyet Bill Ford az évtized közepére ígért, amikor 2001-ben átvette az irányítást. Az iparág – amelynek főbb szereplői a Ford, a GM, a Chrysler és az alkatrészgyártó Delphi – az elmúlt húsz év során súlyos vereséget szenvedett az ázsiai riválisoktól.
Az eladások csökkentek, míg a Hyundai, a Toyota és a Honda folyamatosan növeli piaci részesedését. Az Aszahi Simbun tegnapi cikke szerint a Toyota csoport a jövő évre tervezett 8,9 millió gépjármű legyártásával megelőzheti a mennyiségben mindeddig világelső General Motorsot. A Daihatsu és a Hino teherautógyár termelése nélkül azonban a Toyota egymagában is közel nyolcmillió autót gyárthat az idei évre várt 7,39 millióval szemben. Ugyanakkor a GM csoport összes kibocsátása elemzések szerint az idén 9,089 millió lehet, míg az elmúlt évet 8,098 millióval zárták. Jövőre azonban tovább csökkenhet termelése. Ezzel szemben a Toyota külföldi gyártása már az idén is 20 százalékkal haladja meg az elmúlt évi szintet.