Miután elkészült a Bécs-Budapest e-sztrádával az E.ON, második lépésben a Balatoni Elektromos körutat építette ki – no és egy székesfehérvári töltőponttal arról is gondoskodott, hogy oda el is tudjanak jutni az elektromos autók.
Utóbbi egyébként inkább csak elővigyázatosság, a Nissan Leaf például óvatos vezetéssel (max. 100 km/h autópályán) még 50 km-es tartalékkal ér le Siófokra, 130 km/h-val pedig épp elér még a Hotel Azúrban található első balatoni pontig. Itt tartották ugyanis az egésznek a bemutatkozó sajtótájékoztatóját, és a nagy eseményre a magyarországi – gyári – elektromos autó flotta úgy hetven-nyolcvan százaléka össze is csődült, persze már jó előre összeszedték őket, hogy legyen idő mindet feltölteni, mert csak egy darab oszlop van a szálloda parkolójában, pont az autóbuszoknak kialakított hely mellett. A balatoni e-körút további állomásai: Festetics Kastély Keszthelyen, a fonyódi Torony Étterem, a balatonfüredi Hotel Flamingó, no meg a székesfehérvári Jancsár Hotel. Eric Depluet, az E.ON vezérigazgatója szerint az elektromos autók használói az akkumulátor töltése közben élvezhetik például a kiváló balatoni borokat. Hát igen, gyorstöltő híján még a kijózanodás is benne van a pakliban…
Az E.ON bízik abban, hogy ha már lesznek töltőpontok, előbb-utóbb megjelennek majd az elektromos autók is, és ha egyszer a hétköznapi autósok is megtapasztalták azokat a gyakorlatban, akkor majd rászánják magukat egy ilyen beruházásra. Azt még megjósolni sem lehet, mikor jön el a fordulat, de az E.ON szerint egy hagyományos autóval 10 euróba kerül 100 kilométer megtétele, addig elektromossal mindez kijön 4 euróból. Tehát legfeljebb 2,5 szeres áron kellene adni az elektromos autót ahhoz, hogy annak birtoklása ne legyen ráfizetéses, ami mondjuk a városi miniknél 5 millió forintot jelent, hiszen benzinmotorost már 2 millióért lehet kapni.
Siófok városa még azzal kedveskedik az elektromos autók használóinak, hogy ingyenes parkolást biztosít számukra. Csak a teljesen elektromos autóknak, azaz például egy Opel Ampera vagy Chevrolet Volt, vagy egy plug-in hibrid Toyota Prius vezetőjének továbbra is fizetnie kell a megállásért. A közterület-felügyelőket kiképezték arra, milyen elektromos autók vannak, kétség esetén meg kell nézniük, van-e kipufogója az autónak. Ha mégis tévesen bírságoltak, akkor levélben lehet jelezni ezt a megfelelő bizonyítékok csatolásával a városházának.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!