Az Európába csak ősszel érkező újdonság a várakozások ellenére alig változott, hiszen a lökhárítókon, a lámpatesteken és a nagyobb kipufogócsövön kívül a külső jellege maradt a régiben. A beltérben módosított ülésekkel és kormánykerékkel találkozunk, s a műszerfalat is átszabták kissé.
A Wankel-motoros modell erőforrásának teljesítménye nőtt, a korábbi 192 és 231 lóerő helyet az amerikai változatokban 212 és 232 lóerővel találkozunk, míg az európai specifikációjú modellek valószínűleg pár lóerővel erősebbek lesznek a környezetvédelmi előírások miatt. Az előző
generációval ellentétben az új RX-8-ashoz már automatikus sebességváltót is kínálnak, amely hatfokozatú és a kormányról is kapcsolható. A manuális erőátviteli egységek fokozatait rövidebbre vették, továbbá a mérnökök teljesen átdolgozták az autó futóművét a nagyobb kanyarstabilitás érdekében, így mostantól feszesebb kerékfelfüggesztésekkel készül az RX-8-as. Az itthoni útminőség ismeretében ez már kevésbé jó hír…