Az XC70 AT-t a legendásan kemény Baja off-road versenyek stílusában szerelték fel, nagy teljesítményű csörlőt, 1000 wattos áramfejlesztőt, defektjavító szettet és külső elektromos csatlakozókat kapott. Hajtásáról a Volvo 2,5 literes, öthengeres turbómotorja gondoskodik, de az alaphelyzetben 300 lóerős motort egy Garrett GT2835R típusú turbófeltöltővel és kiegészítő intercoolerekkel vértezték fel, így maximális teljesítménye 408 lóerőre és 540 Nm-re nőtt. A jelentősen felpaprikázott motorerő átvitelére az XC90 V8-as változatában található hatfokozatú, automata sebességváltó került az autóba. A felfüggesztéseket teljesen egyedi kialakítású, független, légrugós szerkezetre cserélték, melyek segítségével az autó hasmagassága 10 cm-rel feljebb állítható a műszerfalra szerelt vezérlőgombokkal. A külön rendelhető emelőkittel további 10 cm-es állíthatóság érhető el, így összességében 20 cm-en szabályozható az autó magassága. A futóművet elöl 25, hátul 28 mm vastag stabilizátorokkal erősítették meg.
A biztonságos közlekedés megszállottjaként ismert Volvótól nagyon meglepő a vad koncepciót képviselő T6 Roadster kerekekre állítása. Az autó műszaki alapjainak jó része az S80-asból származik. Csővázas karosszériáját a nagy limuzin padlólemezének hátsó tartókeretét felhasználva, kézi munkával alakították ki, hátsó tengelye elé beszerelt 2,9 literes, soros hathengeres motorja, kagylóülései és hátsó fékei is az S80-asból származnak. A középmotor ötfokozatú Geartronic váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, s amennyiben a motortérbe épített szenzorok úgy érzik, hogy a hőmérséklet elért egy kritikus értéket, automatikusan kinyílik az autó hátulja, ezzel is segítve a motor visszahűtését. Az autó orr-részébe az ABS vezérlőelektronikáját és a csúcsminőségű audiorendszert bújtatták. Az üléseket, a kézzel készített műszerfalat, a fejtámlákat, a váltógombot, a pedálokat és az S60-asból származó kormánykereket leszámítva utastere egy az egyben az S80-as limuzin világát idézi.