A cég vezetője, Bernd Hoffman a Die Weltnek azt mondta, hogy az építkezés legkorábban jövőre kezdődhet. A 2004-es 1,2 után tavaly 1,3 milliárd eurós forgalmat lebonyolító csoport a következő négy esztendőben 2 milliárd euró fölé kívánja növelni eladásait, ennek érdekében intenzív kelet-európai terjeszkedésbe kezdtek. Ennek eredményeként tavaly már 25 ezer pótkocsit értékesítettek a régióban, míg Nyugat-Európában 124 ezret adtak el. A csoportnak itthon két érdekeltsége is van: a javítási tevékenységet végző, 30 fős Cargobull Services Kft. és az értékesítésért felelős, 15 fős Schmitz Cargobull Magyarország Kft. egymás szomszédságában, Bicskén tevékenykedik – tudtuk meg Jörg Möhlingtől, az utóbbi cég ügyvezető igazgatójától. Az építkezéshez szükséges 30 ezer négyzetméteres, a mai telephellyel szomszédos területet már egy éve megvásárolták, bár az is csak ősszel dőlt el, hogy a régióba tervezett üzem Magyarországra kerül. Az ügyvezető szerint a legkorábban 2008-tól termelő üzemben első lépésben évi 2500 pótkocsit szerelnek majd össze a Németországból érkező elemekből, ezt később a kezdeti 80 fős létszám 120-ra emelésével egy időben évi 5000 darabra növelhetik. A termelést várhatóan egy újonnan alapítandó cég koordinálja majd.
Jörg Möhling kiemelte: a magyar értékesítés igen jó évet zárt. Tavaly az 1100-as bázissal szemben 1200 pótkocsit adtak el, ez 50 százalékos piaci részesedést jelent. A növekedés nyomán az árbevétel 33 millióról 37 millió euróra kapaszkodott. Mindez különösen az autópálya-építéseknek volt köszönhető: miközben a hagyományos felépítményekből az uniós csatlakozás miatt visszaeső teherfuvarozás 30 százalékkal kevesebbet rendelt, a billencsekből a 2004-es négyszerese kelt el. Idei, 10 százalékos eladásnövekedést kitűző terveiket arra alapozták, hogy reményeik szerint a sztrádaépítéshez köthető kereslet stabil marad, míg az árufuvarozás igénye visszatér majd a 2004-es szintre.