Az összefogást a gépjárműlopások nagymértékű elterjedése, a lopott gépjárművek kereskedelmének nemzetközivé válása késztette. Az EUCARIS-nak jelenleg az EU tagországok többsége és csatlakozók is a tagjai. Így Belgium, Luxemburg, Hollandia, Nagy-Brittania, Izland, Németország, Csehország, Lettország, Litvánia, Észtország, Románia, Svédország és még nem teljes joggal Magyarország.
A teljes jogú tagságról szóló egyezmény még nem lépett hatályba, mert a ratifikálása még tart. A felek kötelezettséget vállaltak arra, hogy kicserélik egymással a gépjárművekre és vezetői engedélyekre vonatkozó, a központi nyilvántartásukban rendelkezésre álló adatokat. Az információcserére akkor kerül sor, ha valamely ország területén forgalomba hozását kérik olyan gépjárműnek, amelyet korábban egy másik együttműködő állam területén tartottak nyilván.
Az EUCARIS megfelelő logikai és technikai védelemmel, illetve központi felügyeleti rendszerrel rendelkezik. Az információkhoz való hozzáférés a felek gépjármű-nyilvántartó hatóságaira, illetve a bűnüldöző szervekre korlátozódik. Az egyezmény megfelelő adatvédelmi rendelkezéseket és az információs rendszer biztonságára vonatkozó szabályokat is tartalmaz.
Jelenleg az EUCARIS tagállamok között az információcserét kétoldalú megállapodások szabályozzák, Magyarország 1996-ban kötött ilyen megállapodást Hollandiával. Ennek segítségével nemcsak a hollandiai adatokhoz férnek hozzá a magyar belügyi hatóságok, de Hollandián keresztül biztosított a Benelux államokkal, Németországgal, Lettországgal, Litvániával és Észtországgal is az információcsere. Nagy-Britannia is jelezte, hogy megnyitja információs adatbázisát Magyarország előtt. A belügyi szakemberek szerint a rendszer hazai tapasztalatai jók, ez is alátámasztja a további tagállamokkal történő kapcsolatfelvétel szükségességét, ezért Magyarország kifejezte teljes jogú tagság iránti igényét.
A külföldről Magyarországra érkező használt gépjárművek legnagyobb része Németországból származik: évente átlagosan négyezer német forgalmi engedéllyel rendelkező járművet jelentenek be vámkezelésre. Ezt követik a Belgiumból és a Hollandiából származó gépjárművek, amelyekből évente 200-300-at vámkezelnek. Az európai használt gépjárművek eredetével kapcsolatban jelentős segítséget jelent az Eurotax katalógus, melynek széles termékskálája lehetővé teszi a jármű pontos értékelését és kalkulációt. Az Eurotax szakértői szinte minden európai országban figyelemmel kísérik a nemzeti piacokat a széleskörű adatgyűjtés segítségével. Ezek nemzeti és nemzetközi adatbázisokban kerülnek feldolgozásra, majd ezután különböző nyomtatott és szoftver termékek formájában informálják a felhasználókat, köztük a hatóságokat az európai autópiaci folyamatokról.
Az Eurotax katalógus tartalmazza az új és használt személygépkocsik, terepjárók, kishaszonjárművek hazai piaci információit műszaki paramétereit, szériafelszereltség információit, futásteljesítményeit 16 évre visszamenően. Más uniós országokhoz hasonlóan a múlt évben új szolgáltatást indított a Belügyminisztérium (BM) a Pannon GSM-mel karöltve: a leendő autótulajdonosnak vagy az érdeklődőnek használt autó vásárlásakor rendszám alapján különböző nyilvánosan hozzáférhető adatokat küldenek SMS-ben, ezenkívül a vásárlót tájékoztatják arról is, hogy a jármű szerepel-e a körözött autók listáján vagy sem.
A BM becslése szerint Magyarországon évente mintegy 500 ezer személy érintett a gépjármű-eladásban és -vételben.