Érzékelhetően jobb helyzetben van a magyar autópiac ma, mint az elmúlt 4-5 év folyamán. Amikor 2008-ban beköszöntött a válság, 70 százalékkal zuhant az értékesítés, mindenki válság-üzemmódba állt át, amikor a szolgáltatási színvonal megtartása mellett a pénzügyi túlélés volt a cél. Összességében mintegy 50 százalékkal csökkent a márkakereskedések száma, de ez megállt az idén, jövőre ha nem is bővülés, de a helyzet és a talpon maradt vállalkozások stabilizálódása várható.
A 2014-es évet vizsgálva (január-novemberi értékesítés alapján) elmondható, hogy a személygépkocsik piaca közel 20, a 3,5 tonna alatti össztömegű teherautók piaca közel 40 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel túlteljesítették a várakozásokat is. A tervekben az szerepelt, hogy 65 000 személyautó és 16 500 teherautót értékesítenek Magyarországon, ehhez képest több, mint 75 000 személyautó és 18 500 teherautó cserél majd gazdát.
A Porsche Hungaria teljesítményében 20 700 autó értékesítése szerepelt, ehhez képest 23 000 fölötti darabszámot realizáltak, ehhez hozzájön még a régiós piacon eladott 12 000 autó – utóbbi az ukrán piac gyengélkedése miatt alakult így. Ezen felül mintegy 100 millió eurós alkatrészforgalmat bonyolított le a Porsche Hungaria, ennek harmadát a magyar piac jelentette. Jelentős segítség lenne az autós szakma számára, ha a kormány érdemben fellépne az autójavító iparban meglévő, becslések szerint a piac 50 százalékát jelentő feketegazdaság ellen, azonban nem sikerült jogszabályba foglalni a szakmai szervezetek által készített törvényjavaslatokat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!