A « Route 301 » két útvonalon halad, és az a 17 közép- és kelet-európai, illetve észak-afrikai (Maghreb) Peugeot leányvállalat és importőr szervezi és tölti meg saját szervezésű programokkal, akik a karavánt az általuk képviselt országokban vendégül látják. Az északi túra Isztambulból indul, majd egy nyugati kerülővel Moszkvában ér véget november 22-én, a déli túra szintén Isztambulból indul, majd nyugati irányban, a Földközi-tengeren való többszörös átkelést követően Casablancába érkezik ugyanazon a napon.
A « Route 301 » két, világosan megfogalmazott célt követ:
- Az első a népszerűsítés: a VIP meghívottakból, újságírókból és bloggerekből álló csoportok egy Peugeot 301 kormányánál ülve autózhatják be hazájukat
- A másik cél a valós körülmények között történő tesztelés, amely lehetővé teszi a véleményformálók számára, hogy megismerjék és értékeljék a Peugeot 301 úttartását, kényelmét, tágasságát, robusztusságát és megbízhatóságát azokban az országokban, amelyekben a következő hónapokban elkezdik forgalmazni.
Guillaume Couzy, a Peugeot marketing- és kommunikációs igazgatója így nyilatkozik: « A Route 301 egy eredeti, közönségbarát kezdeményezés, amely a Peugeot-nak a lépcsőshátú családi autók világában felhalmozott tudását összegzi abban a szegmensben, ami több mint 17 millió eladott járművet képvisel. A kiválasztott útvonal az új 301 bemutatásának sorrendjét követi. A véleményformáló meghívottaknak nagy szerep jut abban, hogy az új 301 hírneve a lehető leggyorsabban elterjedjen, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy tovább folytatódjon a Peugeot nemzetközi térhódítása».
A Peugeot nemzetközi előretörésének felgyorsulását tükrözi, hogy míg 2005-ben a márka Nyugat-Európán kívüli eladásai 36 százalékot tettek ki, 2011-ben ez az arány elérte a 48 százalékot.
Az új 301 megjelenésével tovább bővül a Peugeot nemzetközi kínálata. A 4,44 m hosszú, hármas tagolású, megfizethető és a tulajdonosa számára magas presztízst jelentő 301-et arra tervezték, hogy kielégítse a megcélzott ügyfélkör elvárásait a stílus, a kényelem, a technika és a robusztusság tekintetében. A spanyolországi Vigóban, majd a későbbiekben Wuhanban (Kína) is gyártott modellt az elkövetkező hónapokban vezetik be Törökországban, Közép-Európában, Oroszországban és Ukrajnában, a Maghreb országokban, a Közel-Keleten, Afrikában, Latin-Amerikában, majd 2013 végén Kínában. Világszinten évi 150.000 eladás tervez a Peugeot az új 301-ből.
A túra magyarországi szakaszára az Írigy Hónaljmirigy sztárja, Varga Győző is elkíséri a Peugeot stábját. Az eseményekről az Autó-motor külső munkatársai Kovács Zsigmond és Hilbert Péter tudósítanak.
Hírek, képek, érdekességek a túrával kapcsolatban :
Pécs – a Route 301 első magyarországi állomása
Pécs – nagy felbontású képek az Autó-Motor Facebook oldalán
Keszthely – a nappal kelt a csapat
Megérkezett a Route 301 Budapestre
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!