— A KRESZ ugyan leírja, hogy a mopedautó segédmotoros kerékpár, attól függetlenül a gépjármű kategóriának a fenntartási rendszerét erőszakolja erre a járműre — emeli ki Bander Ferenc, akinek 2001 óta szívügye a mopedautó. — Ez azt jelenti, hogy regisztrációs adót akarnak beszedni a segédmotoros kerékpár kategóriába tartozó jármű után, illetve B kategóriás jogosítványhoz kötni annak a vezetését. Korábban elég volt a jármű alkalmasságát a forgalmazónak tanúsítani, ám ezt egy miniszteri rendelet egy tollvonással hatályon kívül helyezte. Azok az emberek, akik a mopedautójukat megvették valamikor jogtisztán használhatták azokat, ám most szerintem nem jogszerűen plusz tételeket kell, hogy fizessenek utána.
Bander Ferenc megjegyezte: voltak, akik a hatóságnak engedve rendszámot tetettek a mopedautójukra, hogy emiatt ne büntessék meg őket. Aztán közúti ellenőrzéskor szembesültek vele, hogy a rendszám miatt a járművet csak B kategóriás jogosítvánnyal lehetne vezetni. Ferenc a rendőrségi feljelentések kapcsán több száz ügyet vitt ügyfeleivel bíróság elé, melyek 95 százalékát megnyerték. Ügyeikben az ombudsman is állást foglalt, s Ferencéknek adott igazat, hogy a hatóság nem jogszerűen jár el a mopedautósokkal.