A taxisok idegeit is kikezdte a budapesti útfelújítások nyomán kialakult káosz. Hiába használhatják a védett buszsávokat, legtöbbjük nem tud időben odaérni a címekre. Az utasok késnek, szentségelnek, mégsem mondják le a rendeléseket. Az utazási idő két-háromszorosa a megszokottnak. A számla végösszege azonban átlagosan csak húsz százalékkal magasabb. Egy átlagos öt kilométeres, 1 500–1 700 forintos út 1 900–2 000 forintba kerül.
Egész héten sok volt a panasz a késések miatt. A taxisok szerint nem kellett volna egyszerre nekiesni a metró, a HÉV és az utak felújításának. A taxisok beszámolói szerint némileg javult a helyzet az utóbbi napokban. Vélhetően azért, mert sok autós feladta a reményt, s otthon hagyta a kocsit. Mindenki abban bízik, hogy mivel ezen a héten már elkezdődött a szünet az iskolákban, javulni fog a helyzet. Különösen igaz ez júliustól, akkor ugyanis egyre többen mennek majd szabadságra a budapestiek közül is.
Igaz, olyankor már taxiba is kevesebben ülnek. Kezdetben Sipeki József, a Taxi 2000 igazgatója arra panaszkodott, hogy nem mindig jutnak el egyik pontból a másikba. Van olyan utas, aki félúton kiszáll, mert megelégeli a dugóban araszolást. A buszsávba is alig férnek be a taxik, mert minden metrópótló ott jár. A főtaxisoknak a hét elején sem volt bajuk a belvárosi buszsávokkal. A Hegyalja és az Alkotás úttal viszont annál inkább. Ezek környékét a hét folyamán mindannyian igyekeztek elkerülni. Az utasokat is figyelmeztették a bedugult helyszínekre. Veszlényi Gábor forgalmi igazgató azt mondja, hiába a lehetetlen állapotok, kicsit mégis növekedett az utasok száma. Vélhetően azért, mert az autósok egy része inkább taxiba ült.
Egy nappal később általános pánik lehetett úrrá a kocsival járó budapestieken. Csak erre lehet következtetni abból, hogy a város egyes részein egész jól lehetett közlekedni. A taxisok a helyzet jelentős javulásáról számoltak be. Veszlényi Gábor ujjongva mesélte, hogy fölöslegesen indult el háromnegyed órával előbb egy tárgyalásra, mert hét perc alatt odaért. Újpestről például egyhuzamban lehetett jönni a belvárosba. Amikor Budapesten járt az amerikai elnök és dugókkal riogattak mindenkit az illetékesek, akkor volt ennyire jó a forgalom. Legalábbis Veszlényi tapasztalatai szerint.
A 6×6 Taxinál a hét közepén még gondokról számolt be Lengyel Gábor forgalmi igazgató. Rendelés lenne, de a taxik bent állnak a dugóban – panaszkodott. Az utasoknak várniuk kell, van, hogy tizenöt perccel többet, mint máskor. Lengyel szerint be kellett volna vonni a taxisokat az útfelújításokkal kapcsolatos forgalmi szervezésekbe. A taxisoknál jobban alighanem senki sem ismeri jobban a várost. Ők biztosan figyelmeztették volna az illetékeseket, hogyan hatnak a forgalomra a különféle helyszínen zajló építkezések. Másnap sem változott a helyzet. A telefonos rendelések száma ugyan gyarapodott, de a taxik nem tudtak gyorsabban haladni. Különösen az Árpád fejedelem útján és a belvárosban voltak áldatlan állapotok. Viszont sok új utas rendelt kocsit olyan telefonszámokról, amelyek teljesen ismeretlenek voltak a diszpécsereknek.
A Főtaxinál csütörtökön már csak a bevezető utakra, főleg az M7-re és a Szentendrei útra panaszkodtak. Veszlényi Gábor szerint a főtaxisok jól tudnak haladni a buszsávban, a kerülőutakat pedig elég jól ismerik.