A gyártók máris tiltakoznak és az autóipar csődjével riogatnak, holott az eredeti, 120 grammos emissziós értéken még lazítottak is a zöldtárca illetékesei. A riadalom érthető, hiszen az elmúlt években kiéleződő piaci versenyben az árak csökkentése volt a cél, a fejlesztésekre kevés pénz jutott. Az autóipari óriásoknak most néhány év alatt kell behozniuk lemaradásukat. Ez komoly fejtörést okoz a mérnököknek, legalábbis a költségeket illetően. A nagy teljesítményű motoroknál óriási pénzeket kell a fejlesztésre költeni, hogy visszaszorítsák a károsanyag-kibocsátást, de a lóerők se vesszenek el. Az új környezetvédelmi norma bevezetésének vannak nyertesei is. A kis- és középkategóriás modellek között már most több akad, amely teljesíti az előírt értékeket. A CO2-kibocsátásmértékét ugyanis elsősorban a járművek mérete, illetve a motorok teljesítménye befolyásolja. Az előírt 130 grammos határ elérése persze ezeknél az autóknál sem egyszerű. Az európai gyárak közül a franciák – a Peugeot, a Renault és a Citroën – jeleskednek környezetkímélő technikáikkal.
Emellett az olasz Fiat és a Magyar Suzuki is profitálhat az új szabályokból. Utóbbi szóvivője szerint a 130 grammos érték komoly feladat elé állítja a céget, de a General Motorsszal közösen kidolgozott, hosszú távú elképzeléseik megvalósításával teljesíthetők a szigorúbb előírások. „Elkerülhetetlen a motorok további modernizációja és a hibrid technológiák fejlesztése” – teszi hozzá Tihanyi Tamás. A szóvivő szerint a fejlesztésiköltségek egy része biztosan megjelenik az autók árában. Ez a fogyasztói szokások megváltozását eredményezheti, azaz a vásárlók a nagy cirkálók helyett a kis fogyasztású kompaktokat választják majd. Ez esetben a Suzuki valamennyi modellje iránt tovább nő majd a kereslet.