A csőd veszélyére figyelmeztetnek a hitelminősítők is. Az aggodalmak mögött a Delphi nyugdíj-biztosítási kötelezettségei állnak, amelyek akár 11 milliárd dolláros többletterhet is róhatnak egykori anyacégére, a GM-re. Az autógyártó 1999-ben, a vállalat leválasztását követően úgy szerződött az autóipari szakszervezettel (UAW), hogy a Delphi esetleges csődje esetén átvállalja ezeket a kötelezettségeket.
A GM szociális kiadásai már most az egekig érnek, csak jelenlegi és volt alkalmazottainak, valamint azok családtagjainak egészségbiztosítására hatmilliárd dollárt költhet az idén. Az optimistábbak szerint vi-szont a 11 milliárd inkább csak 5 milliárd, de lehet, hogy még ennél is kevesebb lesz. Ráadásul a kötelezettségek hosszú időre elhúzódva keletkeznek majd. Még a derűlátók sem tagadják viszont, hogy a GM-hez továbbra is ezer szállal kötődő Delphi kiesése jelentősen megdrágítaná az autógyártó beszerzéseit.
A drágulás a beszállítói oldalon viszont tovább rontaná az amúgy is rendkívül rossz helyzetben lévő GM versenyképességét. Merész spekuláció, hogy a GM menedzsmentje maga sugallta a Delphi vezetésének a csődvédelmet. Ezzel a Delphi ugyanis mentesül a szigorú amerikai munkaügyi törvények hatálya alól; az elbocsátás, a szociális kifizetések és a többi munkaügyi kérdésben ilyenkor az illetékes csődbíró dönt.
E tézis szerint a GM ezzel üzent az UAW-nak, amely kőkeményen ellenáll minden reformkezdeményezésnek. Ha viszont így sem sikerül a szakszervezetet megtörni – vélik az elmélet hívei –, a GM-nek nem marad más hátra, mint hogy maga is csődvédelembe meneküljön.