Tárnok Zsolt beszámolója:
A kiállításon leginkább az amerikai gyártók képviseltették magukat, persze nem hiányozhattak a nagy európai, távol-keleti gyártók sem.
Belépve a Chrysler standja fogadott, elsőként az ME prototípus tűnt fel (12 hengeres, 4 turbós középmotor, 850 lóerő, 2,9 mp-es gyorsulás, 400km/h-s végsebesség). Szép számban voltak kiállítva nyitott és csukott Crossfire-ek és PT Cruiserek, valamint a Pacifica egyterű és a Sebring Convertible. A másik fő helyet az új 300-as széria foglalta el. A stand szélén volt látható a DUB cég átalakított 300-as modellje, mellette a Performance-West által tuningolt 300-as Hemi C. A Dodge első pillantásra szembeötlő újdonsága a szintén a DUB által „megspékelt” Magnum volt, melyet 22”-os felnik, kétszínű fényezés, sötétített – vagyis tökéletesen fekete – üvegek és ültetés tesznek még vadabbá. Továbbmenve egy „kicsit” megemelt RAM/900 volt látható, mellette egy smart roadster méretű tanulmány, a Slingshot Concept. Kicsit megbújva, egy hatalmas Dodge kosfej előtt állt a Viper. Mellette egy a Neonból gyárilag átalakított sportverzió, az SRT4 (215 LE), valamint odébb a forgószínpadon egy gyári Magnum. A Jeep felsokaroztatta összes modelljét, a Wranglert, a Liberty-t és az új Grand Cherokee-t, de a fő látnivaló egy a Hummer méreteivel és tulajdonságaival vetekedő tanulmány, a Rescue volt. Az Acura standon a főhely a még mindig mindössze apróbb változtatásokkal forgalmazott NSX-é. A másik dobogón az RSX-S volt látható. További LS, RSX verziók sorakoztak a standon. A Jaguar-nál elsőre az X-type kombi tűnt fel, mellette a sportosított X-type, hátrébb az S-type R, XJ, illetve a nyitott XK sorakoztak. A BMW-nél az M3 kapta középső helyet, körülötte álltak a nyitott és a csukott 645-ösök, az új 5-ös, és a jól ismert Z4-es családtagok. A Landrover-nél különböző Freelanderek, Range Roverek kerültek bemutatásra. A Volvonál helyet kapott az S40, a V50, igen fura, sokszínű fényezéssel, az S60, az S60R, az S 80, valamint a főként amerika számára kifejlesztett és bemutatott új XC 90 V8. Az Audi kiállította a TT coupe-t, a nyitott A4-est, az A8-ast, az új A6-ost és az ínyencebbek kedvéért egy S4-est. A Subarunál a fő helyet egy szép fekete fényezésű Legacy 2.5 GT (250 LE) kapta, mellette kiállították még a Forestert, valamint különféle felszereltségű imprezákat, természetesen a WRX-szel együtt. Az Infinitinél szépen sorakoztak a G sorozat verziói, a sedan-ok és a coupe-k, velük átellenben az FX sorozat tagjai. Középen az itt bemutatott új M osztály állt a dobogón. A Nissan a 350Z nyitott verzióját tette ki az előtérbe, illetve fel a dobogóra, mellette persze ott állt csukott testvére is, és hátrébb az összes többi modell, a Primera, a Micra valamint a Terrano, a Patrol és az X-Trail. A Mercedesnél is két dobogó volt, az egyikre az SL 55 AMG került, a másikra pedig az új, 2005-ös SLK. Ezen kívül kiállították a C, az E és az M osztály több tagját. A Lexus egy új tanulmányt mutatott be, az LF-C sportkupét, melynek négy fokozatban állítható a teteje, így sok célt szolgálhat: lehet teljesen nyitva, teljesen csukva, illetve félig nyitva is. A beltér az autóhoz hasonlóan futurisztikus, négy különálló ülés illetve teljesen elektronikus kormány található benne. A standon itt is helyett kapott a gyár kínálatának nagyrésze: az SC430, az IS, az LS, a GS, az ES és az RX családok különféle tagjai. A GMC is felvonultatta kínálata nagy részét, így megcsodálhattuk a Sierra, Canyon, Yukon, Envoy családi autókat és pickup-okat, melyek európai szemmel nézve inkább buszok és kishaszonjárművek, mint autók. A Chevrolet is hozott egy új tanulmányt a showra, ez a Nomad nevet kapta. Persze a fő attrakció a C6-osok különböző verzióinak bemutatása volt, ami mellé még hoztak egy C2-est is, csak az összehasonlítás végett. Emellett még megjelentek a nem túl praktikus, kétüléses, fedett rakterű SSR kupé-kabrió pickupok, valamint a már jobban használható egyéb pickupok az Avalanche, a Silverado és a Colorado. A Cadillac fő látnivalója a Sixteen nevet viselő tanulmány volt, melynek nevéből adódóan 16 hengeres, 13,6 literes V motor kapott helyet az elejében, amely 1000 lóerőt teljesít, és az üzemanyagellátása alapján tud 4, 8, illetve mind a 16 hengerrel közlekedni. A sárvédők kevlárból, míg a kasztni alumíniumból készült, és szerény 24”-os kereken gördül, amelyeknek mindegyike kormányzott is. Emellett az XLR kupé-kabrióból csodálhattunk meg két darabot, valamint sorakoztak még különböző verziók a CTS-ből, és kiállították az új STS-t is. A Volkswagen fő helyén a megújított Phaeton állt, mellette az amerikában nagy divatnak örvendő Beetle-ök sorakoztak fel, különböző változatokkal: érdekességként hoztak egy új kiadást, a Bi-colort, amelynek felnije fémszín-bordó, míg karosszériája és belseje is kétszínű, fekete-bordó fényezést illetve kárpitozást kapott. Továbbá látható volt egy elegáns, kívül-belül krémszínű, nyitott Beetle is. A Suzuki-nál az egyetlen meglepetést az okozta, hogy a nálunk nem olyan sokkal ezelőttig Daewoo Nubiraként forgalmazott autó a Suzukinál tűnt fel, méghozzá Forenza típusnévvel. A MINI három változatott hozott az új Cooper, illetve Cooper S-ből, ebből kettő természetesen nyitott volt, a kaliforniai igényeknek megfelelően. A Mitsubishi is teljes modellválasztékát felvonultatta, a fő helyet az új 2005-ös Galant foglalta el, előtérben a Lancer Evolution és az Eclipse, illetve az Eclipse nyitott verziója az Eclipse Spyder, háttérben a többi modell, a Montero, az Endeavor terpjárók, az Outlander SUV illetve a családi modell, a Lancer kaptak helyet. A Hummer-nél nyilván az új modell, a H3-as volt a szenzáció, amely ránézésre sokkal kisebbnek tűnik az előző változatoknál, ám valójában minimális a különbség köztük. Persze sokkal kevésbé tűnik „igáslónak” mint elődei, sokkal inkább a luxusterepjárók világa felé közelít. A Saab újdonsága a 92x, a családi autó, összekrékhajtással, a gyártó szerint kalandokra tervezve. Kiállításra került még két 93 kabrió is, az egyik az Aero kivitel – hiszen kaliforniában vagyunk -, illetve még mutatóba hoztak két 95-öst is. A Mazda standján tulajdonképpen semmi újat nem lehetett találni, volt pár RX8-as, 3-as Mazdák, illetve a régi jó MX5-ös is jelen volt. A Ford igencsak kitett magáért, jó pár modellből hozott a kiállításra: voltak terepjárók: Ranger, F-150, Super Duty; SUV-ok: Escape, Explorer, Explorer Sport Track, Expedition, Excursion, Freestyle; és a „normál” autók: az új 500-as Ford, az új Focus, illetve a sportautók, a Thunderbird, a Mustang, a Mustang GT, és a Ford GT – utóbbi kicsit késve érkezett, utólag gördült be a kiállítás csarnokba. Ezek mellett szerepelt egy tuningolt N2O Focus, ami a Saleen cég munkája, csak úgy, mint a két dobogón leleplezett modell: az egyik egy Mustang átalakítás, a Saleen S281, 400 lóerővel, a másik pedig egy egyelőre név nélküli Ford tanulmány. A Honda is felsorakoztatta palettája nagy részét, dobogóra az Odyssey családi egyterű került, körülötte sorakoztak a CR-V, Pilot SUV-ok, valamint az Accord Sedan, a Civic Sedan, a Civic Coupe és a Civic GX. Előtérbe a Civic Si és az Accord Coupe V6-os verziója került, aminek a feneke első ránézésre a Mercedeseket juttatja eszünkbe. Az S2000-es is előtérben volt látható, valamint a kicsit fura, ám annál praktikusabb Element egyterű, ami sok műanyag burkoló elemével igen praktikus a városi használatra. A Honda mellett található a Scion, egy eddig számomra ismeretlen márka, amely azonban annál tetszetősebb modellt állított ki, az új tC-t. A másik két modell, az xA és az xB is látható volt a kicsiny standon. A Toyota is sok modellt hozott, fő helyen a szintén igen divatos, és valóban az utcán kísértetiesen csendes (főleg a nagy V8-as SUV-ok és pickupok között) Prius volt látható. Egy másik dobogóra a szintén igen népszerű Tacoma pickup került. A többi bemutatott modell a Tundra pickup, a RAV4, Land Cruiser, Sienna, Highlander, 4Runner, Sequoia SUV-ok, és a többi modell, a Corolla, a Corolla Matrix, a Camry és a Camry Solara, valamint utóbbi nyitott verziója. A Porsche fő látnivalója a GT3-as modell volt, viszont meglepve tapasztaltam, hogy egyetlen új típusú modellt sem állítottak ki, mindegyik az előző, „könnycsepp” formájú lámpás szériából került ki. A Saturn érdekessége egy Curve névre hallgató tanulmány volt, amelynek az ott elmondottak szerint kifejezetten európai a formája, mivel ide, Európába szánják a modellt. Egy kicsi, elkerített részen lehetett megcsodálni az olasz márkák krémjét, mint a Maserati Quattroporte-t, GranSport-ot és Coupe-t, a Ferrari új F430-asát, illetve a Lamborghini Murcielago-t valamint kistestvérét a Gallardo-t.