Ausztriában mintegy 55 ezer kocsit hirdetnek a világhálón, de ott a használt autók értékvesztése kisebb, mint Magyarországon. Hazánkban ezek azért olcsóbbak, mert a piaci részesedésért harcoló kereskedők minél több új kocsit akarnak eladni, ezért beszámítják a régieket, ám viszonylag nyomott áron, hogy azok is hamar gazdára találjanak – mondta Horváth Zoltán, a Porsche Hungaria használtautó-üzletága, a Weltauto igazgatója. Másrészt, miután az uniós szabályok szerint külföldi vásárlás esetén a magánszemélyeknek a vásárlás helyén kell áfát fizetni, míg a cégeknek a hazait, adott esetben inkább csak vállalkozásoknak éri meg a magyarországi használtkocsi-vásárlás, osztrák magánszemélyeknek nem. Viszont ugyanerre az analógiára, ha egy magyar magánszemély vásárol kocsit nyugaton, az ottani alacsonyabb áfa révén akár több mint 10 százalékot is megtakaríthat.
Markus Auferbauer szerint a csatlakozó országokban robbanásszerű fejlődés várható a használt autók internetes meghirdetésében. Becslések szerint ezekben az országokban a használt kocsik 5 százalékát választják ki a szakosított portálokon keresztül, de a forgalom folyamatosan nő.
Ezzel kapcsolatban Horváth Zoltán elmondta, hogy náluk ez az arány elérte a 30 százalékot, és az érdeklődők száma is állandóan bővül. Amíg januárban a Weltauto-honlap oldalletöltéseinek száma meghaladta a 200 ezret, márciusban ez 10 százalékos növekedéssel, 220 ezerre ugrott. Ez a tavaly tavaszi megkeresések kétszerese.
A csatlakozást követően azonban nem számít arra, hogy külföldről sokan kezdenék keresni a magyar használt autós weboldalakat, mivel egyiknek sincs idegen nyelvű változata. Ennek ellenére májusban a magyar Weltauto hirdetni kezdi honlapját a magyarországi idegen nyelvű újságokban.
A honlap előnye a hasonló tartalmú oldalakkal szemben az, hogy amint elkel egy modell, azt legtöbbször már a következő nap leveszik a kínálatból, így az eladó autók adatbázisa mindig friss. Az üzletág-igazgató a növekvő forgalom alapján arra számít, hogy a 23 kereskedő partnerrel a tavalyinál harmadával több, kétezer autót fognak eladni az idén, a szokásos egyéves garanciával. A Porsche Ausztria 1993-ban indította el a Weltauto programot azzal a céllal, hogy minőségi használtautó-értékesítést hozzon létre márkakereskedői hálózatában. Az osztrák sikerek hatására Ausztria után Magyarországon 2000-ben indult útjára a Weltauto program.
A magyarországi internetes használtautó-piacok térnyerésével kapcsolatban kérdés, hogy a hazai vásárlók mennyire hajlanak az on-line piacterek látogatására. Nyilvánvaló, inkább az internethasználati szokások, és nem az autóvásárlási kedv a meghatározó, vagyis nyilván a fiatalabb vagy a magasabb képzettségű fogyasztói csoportok körében lesz népszerű az internetes autóvásárlás.