(A Standard&Poor’s már május elején bejelentette a leminősítést.) A Moody’s szerint a vállalatok előállítási költségei magasak, a legnagyobb és legtöbb hasznot hozó márkáik értékesítése zuhan, és tovább romlott az üzemi eredményük is.
A roszszul teljesítő autóipar óriások eddig azonos besorolást kaptak: a rövid, illetve a hosszú lejáratú hitelminősítésük Prime 2, illetve Baa3 volt a Moody’s-nál. A jelenlegi állás szerint viszont a GM rövid lejáratú besorolása már Not Prime, azaz nem első osztályú, míg hosszú lejáratú hitelminősítése Ba2-re csúszott vissza. A Ford minősítését a Moody’s Prime 3-ra, illetve Ba1-re módosította.
Az adósságállomány visszaminősítése csalódást keltett a társaságok vezetőiben, akik azt hangsúlyozzák, hogy a roszszabb osztályzatok miatt drágábban juthatnak majd hitelhez. Emiatt viszont kénytelenek lesznek a bér- és egészségügyi költségeiket lefaragni, ami megnehezítheti, hogy 2007-ben új szerződést írjanak alá az autóipari szakszervezettel (UAW).
A Ford egyébként a közelmútban azt is bejelentette, hogy pénzügyi helyzetének javítása és költségeinek csökkentése érdekében legalább ezer, legfeljebb másfél ezer állást szüntet meg svéd érdekeltségénél, a Volvónál. Ettől azt remélik, hogy mintegy 130 millió dollárt spórolnak az idén. Elemzők eközben arra figyelmeztetnek, hogy tovább csökkentheti az eladásokat, hogy a két cég szakít jelenlegi, kedvezményekre koncentráló értékesítési stratégiájával. A Ford még nyereséges a GM-el szemben.