Városi forgalomban igen sok balesetért felelős a balra kanyarodás, amikor a szemből érkező járművek sebességét nem megfelelő módon becsüli fel a sofőr, könnyen bekövetkezhet az ütközés.
Erre jelenthet megoldást a balra fordulási segéd, amely a car-2-car szabványos kommunikációs megoldás segítségével kapcsolatot teremt az érintett járművek között. Például ha a motorkerékpárra szerelt érzékelő azt veszi, hogy egy személyautó keresztezni próbálja a haladási irányát, akkor első körben felkapcsolja a motorkerékpár fényszóróját, és egy kigyulladó lámpával figyelmezteti a motorost arra, hogy előtte bekanyarodó autóra kell figyelnie.
Az autón belül az irányjelző aktiválásakor egy kamera és egy nagyjából 100 méterre előrelátó radar lép működésbe, és figyeli a szembejövő forgalmat. Ha úgy ítéli meg az elektronika, hogy a szemből érkező járművel – legyen az autó vagy motor – elkerülhetetlen az ütközés, akkor automatikusan állóra fékezi az autót, majd ezt követően fény és hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt. Azért áll meg előbb az autó, és csak utána figyelmeztet, mert egyébként nem lenne lehetőség elkerülni az ütközést.
A megoldás egyszerű, csak sajnos valószínűleg még több évtizedet kell várnunk a gyakorlati alkalmazására. Hiába szabványosították a car-2-car, azaz autók közötti kommunikációt, jelen pillanatban még nincs olyan sorozatgyártású autó, amely rendelkezne ilyen berendezéssel. Arról nem is beszélve, hogy a rendszer igazából csak akkor lesz megbízható, ha az úton lévő járművek mindegyike képes car-2-car kommunikációra. Erre még több évtizedig várhatunk. Arról nem is beszélve, hogy vannak olyan balra forduló sávok, ahol a korábbi belső sáv szűnik meg; ilyenkor nem kell használni az irányjelzőt a kötelező haladási irány miatt, azaz nem is aktiválódik a balra fordulási segéd.