Az autóklub 2000-ben indította a Gazdasági Versenyhivatalnál a versenyfelügyeleti eljárást a Mol árképzése miatt. Miután a versenyhatóság először a Mol ráfordításainak vizsgálata nélkül megszüntette az eljárást, az autóklub keresetére a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélettel kötelezte ennek vizsgálatára. A vizsgálatot azért kellett elrendelni, mert az olajcég nagykereskedelmi áraiban a lehetséges import árait érvényesíti, köztük a vasúti szállítás és a nyugat-európai kész üzemanyagokét, holott a hazai és az orosz nyersanyagot Magyarországon dolgozza fel, és a szállítás sem vasúton, hanem vezetéken történik – mondta az ügyvéd.
A GVH a megismételt eljárásban újra megszüntető határozatot hozott, mert a kimutatott – a benzinnél nyolc-, a gázolajnál 12 százalékos tőkearányos nyereség feletti – hasznot megengedhetőnek találta. Az ügyben az autóklub keresetet nyújtott be, a Fővárosi Bíróság ma tárgyalja az ügyet. Ha megállapítja a Mol jogsértését az 1998–2000 közötti időszakra, úgy le kell vonni a következtetést jelenlegi ármegállapítási gyakorlatára is – hangsúlyozta Kovács Kázmér.