Először még múlt hét szerdán találkoztam a nálunk teszten lévő BMW 3-assal, amikor a tesztautó-visszaadást követően Tóth Zoli kollégám ezzel várt engem a Hungária körúti felüljáró alatt.
Azt még a kidobott elektronikai készülékekből rezet kivadászó (értsd a kábelen lóbálva a földhöz csapdosó) társaság zaján keresztül is hallottam, hogy milyen szép egyenletesen kerreg a motor. Kicsivel később még meg is dicsértem, milyen sokat fejlődött a motorleállító rendszer, hiszen már nem remeg bele az egész autó, amikor újra életre kel a négyhengeres. Miután visszaértünk a szerkesztőségbe, mindenki ment a maga dolgára, és annyiban hagytuk a dolgot.
Majd hétfőn megint úgy hozta a sors, hogy megint a bordó BMW 3-as közelébe kerültem. Megdöbbentő volt a látvány: a csomagtérfedél peremén a 328i feliratot olvastam. Ami a 2,0 literes, turbós benzinmotorra utal. A BMW tehát feltalálta a dízelhangú benzinmotort. Erről muszáj volt közelebbről is meggyőződjek. Nézzünk hát be a motortérbe, úgyis le kell fotózni az erőforrást a teszt miatt. Addig nem is volt probléma, amíg fel kellett pattintani a motorháztetőt, de sehogy se találtuk a nyitó kallantyút, pedig hárman is simogattuk a peremet.
A megoldást az hozta, hogy nem csak benyúltunk a vezetőoldali A-oszlophoz, hanem oda is néztünk: a kis karon ott a 2X jelzés, azaz úgy tudjuk oldali a motorháztető reteszelését, ha még egyszer meghúzzuk a kart. Ilyenkor meg kell emelni a fedelet, azaz két emberes meló a motortérhez való hozzáférés. Ez most még működik, de mi van akkor, amikor már kikopik a márkaszerviz-korból az autó, és történetesen a tulaj motorolajat szeretne cserélni. Áthívja a szomszédot, hogy legyen már szíves megemelni a motorháztetőt, mert egyedül nem megy.
Még három furcsaságra figyeltem fel a motortérrel kapcsolatban: koccanás esetén könnyen sérülő helyre (jobb felső doblemez-perem) került az alvázszám, széltében bőven van hely V-motornak is, illetve hogy a karosszéria hossztartói úgy negyven centivel hamarabb véget érnek, mint ahogy azt a külső mutatja. Az előre kanyarított zárhíd miatt tudták mélyre engedni és „puhává”, az EuroNCAP törésteszten gyalogosbaráttá tenni a BMW 3-as orrát. A szépségért bármit megtesznek a mérnökök. Már csak a motorhangon kellene egy kicsit dolgozni…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!