A villanyautó-gyártás pénzügyi szempontból elsősorban az akkumulátoron áll vagy bukik, nem véletlen, hogy minden piaci résztvevőnek a házon belüli előállítás az elsődleges célja. Bár a Teslának egy kifejezetten jól működő kapcsolata alakult ki a Panasonic-kal, a jövőben azonban minden külső partnertől függetlenedni szeretnének, akár elsőre extrémnek tűnő megoldásokkal is – a Maxwellt egész egyszerűen felvásárolták. Az olcsó akkumulátorgyártás alapja viszont az, hogy meg tudják oldani a nyersanyag-kitermelés egy részét is. Nevadában egy 10 ezer hektáros területen szerezték meg a kitermelési jogokat, ahol fehéragyagból szeretnék kivonni a lítiumot, amelyet aztán a közelben dolgoznának fel. Ezzel akár 80%-kal rövidíthetnék a szállítási utakat, ami harmadával csökkentheti a lítium árát. Azonban engedélye még nincs a Tesla Motorsnak a kitermelésre, a szükséges papírok megszerzését nehezítheti, hogy jelenleg még nem használt eljárást szeretne alkalmazni, aminek a pontos környezeti terheléséről még nincsenek tapasztalatok. A kitermelés során rengeteg vizet használnak fel, amiből kevés van a sivatagos éghajlatú államban. Ha sikerül is engedélyt szerezniük a bányászatra, az új technológia miatt minimum 3-5 évre lesz szükség a tényleges munka elindításához.
A bányaipari szerepvállalás egyébként elengedhetetlen lesz Musk egyik legfontosabb ígéretének teljesítéséhez: a márka első embere szerint három éven belül piacra dobják az új „kis” Teslát (várhatóan kompakt méretű lesz), amely 25 ezer dolláros árával felforgathatja a teljes villanyautó-piacot, főleg úgy, hogy alapáron adják majd hozzá az Autopilot rendszert.
Az akkumulátortechnika terén lényegi változások lesznek, gyakorlatilag a teljes kémiai képletet átírják: katód oldalon a nikkel mennyiségének maximalizálására törekszik majd a Tesla, főleg a nagy terhelésnek kitett Semi vontató és a Cybertruck esetében várnak ettől jelentős előrelépést. Eközben a kobaltot teljesen száműzik az akkumulátorokból, ami azt eredményezi, hogy 14%-kal olcsóbb és 16%-kal nagyobb hatótávolságot ígérő telepek lesznek az amerikai cég modelljeiben. Lényegi változás az is, hogy a jövő Tesláiban az akkumulátor már szerkezeti teherviselő elem lesz, vagyis összesen 370 alkatrésszel kevesebb elemből épülnek majd az autók. Maga a telep struktúrája is változik, hiszen 46×80 mm-es hengeres cellákból áll majd össze, amelyben egy egészen különleges, frissen szabadalmaztatott megoldás miatt (nincs katódfül) minimális a hőfejlődés.
A Tesla a meglévő modellkínálatot is lendületben tartja, hiszen jövőre már megvásárolható lesz a Model S sportos, Plaid kivitele. Ez a verzió lényegében csattanós válasz a Porsche Taycanra, ugyanis a Tesla hárommotoros topmodellje 1000 lóerő feletti teljesítménnyel és 320 km/órát meghaladó végsebességgel büszkélkedhet. A 2,0 másodperc alatti 0-96 km/órás gyorsulás is sokkoló, miközben a hatótáv terén is előrelépés történt: a 140 ezer dolláros Plaid a hírek szerint 800 kilométert tud megtenni két töltés között.
A nagy bejelentések között elhangzott egy egészen hihetetlen szám is. Musk szerint lehetséges, hogy 2030-ra már évi 20 millió autót gyártson a Tesla, ami finoman szólva is optimista terv, hiszen ez azt jelentené, hogy tíz év alatt a gyártási kapacitást az ötvenszeresére kellene duzzasztani. S akkor a vásárlói igényekről, vagyis a keresletről még nem is beszéltünk.