Az Audi az első autógyártó a világon, amelyik szériagyártásban ötvözte a közvetlen benzinbefecskendezést a turbófeltöltővel. A 2.0 TFSI motor sikertörténete az Audi A3 Sportback típusban kezdődött, ma már az Audi A4 és A6 modelljei – 170 és 220 LE között három különböző teljesítményszinttel – is választhatók ezzel az erőforrással.
A zsűrit elsősorban a motor húzóereje, illetve a mindennapi közlekedésben kifejtett teljesítménye nyűgözte le. A rendkívül széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló nyomaték egyrészt takarékos vezetési módot tesz lehetővé, másrészt elég egy kis nyomás a gázpedálon és máris rendelkezésre áll a kellő húzóerő, illetve ilyenkor egyből megjelenik a motor nyers ereje.
Az FSI technológia esetében a benzint egyenesen az égéstérbe fecskendezik. Az injektor a motor szívóoldalán helyezkedik el, működtetéséről a vezérműtengely által meghajtott nagynyomású szivattyú gondoskodik, a common-rail rendszernek köszönhetően pedig valamennyi hengerbe egy közös nyomástároló cső juttatja el a hajtóanyagot. A turbófeltöltésű motor sűrítése 10.5:1, amely értéket eddig csak a szívómotoroknál alkalmazták. Ez a kompressziós érték a közvetlen benzinbefecskendezéssel együtt döntő szerepet játszik abban, hogy a TFSI motornál mind a szívó, mind a hagyományos turbómotorokénál kedvezőbb termodinamikus hatásfokot értek el.