Noha a kínai nagy fallal ellentétben a világűrből szabad szemmel egyik építmény sem látszik, a maga nemében a július 24-én átadott, Dunaújvárostól délre megépült M8 Pentele-híd, valamint a Zamárdi és Balatonszárszó között húzódó köröshegyi völgyhíd egyaránt óriási. Előbbi a leendő M8-M4 gyorsforgalmi út folyami átkelőjeként tölt majd be fontos szerepet, 2×2 forgalmi sávval, 2×1 leállósávval és a Duna folyásiránya felől kerékpárúttal, a másik oldalán gyalogos járdával rendelkezik.
Az úgynevezett kosárfül szerkezetű kábelhíd Duna felett átívelő szakasza a saját kategóriájában világrekord hosszúságú, 307,9 méter! Az új Duna-híd három részegységből áll, teljes hossza 1682,55, legnagyobb szélessége 40,956 méter, a két támív 18 fokos szöget zár be, az útpálya feletti legmagasabb pontjuk pedig 47,6 méter. A híd és a hozzá tartozó 5,2 kilométeres új sztrádaszakasz jelenleg a 6. és az 51. számú főutat köti össze Dunaújváros, Kisapostag és Dunavecse, Apostag magasságában. A beruházás az új M8-as részlettel együtt 53,2 milliárd forintba került.
Négy évtized
A két hídfőjétől számított 1872 méteres hosszúságával és 88 méteres útpálya-csúcsmagasságával legalább ilyen lenyűgöző a feszített vasbeton szekrénytartós gerendahíd jellegű köröshegyi völgyhíd. Az alkotás Közép-Európa leghosszabb közúti viaduktjaként vonulhat be egy időre a történelembe, no és azzal, hogy Veres Zoltán műrepülő és Talmácsi Gábor motorversenyző a felavatás előtt két héttel rendkívül látványos, repülős-motoros bemutatót tartott rajta. Az augusztus 8-án átadott mű az M7-es autópálya 120+792-122+560 km szelvényei, azaz a Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres, vele egyidejűleg birtokba vehető szakaszán helyezkedik el. A beruházás összköltsége 76 milliárd forint.
A megahíd teljes szélessége 23,8 méter, s 2×2 sávot, középső fizikai elválasztást és szélső biztonsági zónákat foglal magában. A hídpályát 16 pillér tartja, néhányban a karbantartást segítő belső lift is működik. Ezzel a fejlesztéssel befejeződik a Balaton déli oldala mentén az M7-es sztráda kiépítése, amelynek hozzávetőleges nyomvonala és a pálya megépítésének szándéka már az 1960-as évek derekán megvolt… A horvát határig a Balatonkeresztúr–Nagykanizsa–Becsehely szakasz még mindig hiányzik. Pontosabban a Nagykanizsa–Sormás 6 kilométeres, továbbá a határhoz közeli M7-es töredékek már használhatók, a dél-zalai város és a Becsehely közötti 11,3 kilométer elvileg ez év végén, míg a Balaton–Nagykanizsa 35 kilométeres cikkely legkorábban 2008 negyedik negyedévében lesz kész.
Vasúti gyors
A gyorsaság nemcsak közúton, hanem vasúton is fontos, sőt olykor praktikusabb az utóbbi közlekedési módot választani. Például abban az esetben, ha az ember a Budapest Ferihegy 1. nemzetközi repülőtérre igyekszik az autóktól zsúfolt fővárosból. A terminált immár vonattal is el lehet érni, gyakorlatilag az ország bármely részéből. A vonatkapcsolat a már meglévő, Budapest–Szolnok viszonylat vágányait és szerelvényeit hasznosítja, hétközben napi 51, hétvégén 38 vonatpárral. A vonatok a Nyugati pályaudvarról 21 kilométert tesznek meg a reptérig, a menetidő 22-25 perc, a viteldíj egy útra 300 forint. A fejlesztés egyébiránt korántsem olyan nagyszabású, mint elsőre tűnik. A vasúti kapcsolat lényegében egy nyitott, peronos megálló és a Ferihegyi gyorsforgalmi úton átívelő, a mozgáskorlátozottak részére lifttel is ellátott fedett felüljáró megépítése révén valósult meg. A beruházás költségéről annyit lehet tudni, hogy az a Ferencváros–Vecsés vonalszakasz korszerűsítésére ekőirányzott 5,325 milliárd forintos keret bizonyos részét képezi.