A Van of the Year díjjal a zsűri nemzetközi szakértői elismerték az eddig 310 ezer példányban elkelt Doblo-családon végrehajtott változtatásokat: a hosszított tengelytávú modellt, a megújult külsőt, a megnövelt terhelhetőséget és raktérfogatot, valamint az 1,4, illetve 1,9 literes Multijet dízelmotorokat.
A FIAT mérnökeitől újabb fejlesztések is várhatók az elkövetkezendő években: a tervek szerint például a Multijet motorokat változó geometriájú turbófeltöltővel látják el, s általunk elsőként kerülhetnek majd ilyen motorok haszongépjárművekbe. A Doblo Cargo az elérhető 188 pontból 113-at kapott, s szakemberek szerint vezető helyen áll kategóriájában a terhelhetőség, a magasfokú biztonsági felszereltség és a kényelem vonatkozásában, valamint az alacsony fogyasztás és a fenntartási költségek tekintetében.
A teherautó – a Truck of the Year – kategóriában 133 volt a maximális pontszám, s ebből 94-et szerzett meg a 7,5–12 tonna össztömegű változatokban készülő újdonság, a MAN TG-L, 55 ponttal előzve meg a második helyezettet. Ezzel a német gyártó az egyetlen, amely hatszor nyerte el az értékes trófeát. A gyár sokat vár az új fejlesztésű hajtáslánccal, kabinnal és alacsony károsanyag-kibocsátású és takarékos common rail motorokkal ellátott TG-L sorozattól, mivel a német autópályákon csak a 12 tonnás össztömeg felett kell díjat fizetni a teherjárműveknek. A MAN öt év alatt megújította teljes, 7,5–50 tonnás haszonjármű-kínálati palettáját, s az új modelleket a „Trucknology” fantázianévvel látta el. Az új generáció – az L, azaz „könynyű” – sorozata kifejlesztésekor a gazdaságosság, a komfort és a biztonság volt a figyelem középpontjában. A díjat odaítélő szakemberek a vonzó külső összkép mellett külön is kiemelték a vezetőfülke belső kialakítását, amely különösen jó körülményeket kínál a munkavégzéshez vagy akár a pihenéshez.
Dicsérettel illette a zsűri ezenkívül a kilátást az autóból, amely a mélyen kezdődő szélvédőnek és az innovatív tükörrendszernek köszönhető – véleményük szerint ez nagyon lényeges a biztonság szempontjából, hiszen a terítőforgalomban gyakran mennek az autók zsúfolt városi utakon. A tavasszal piacra lépett MAN TG-L járművek értékesítése már eddig is sikeres volt – emelte ki a járműgyártó konszern elnöke, Anton Weinmann, hozzáfűzve: A TG-A után a Trucknology generáció második tagja is elnyerte a kitüntető címet.
Ez is megerősíti, hogy igény van az olyan prémium márkára, mint a MAN. Az 1977 óta évente odaítélt „Truck of the Year” díjat a MAN-nek 1978, 1980, 1987, 1995 és 2001 után ítélte oda ismét a nemzetközi szakértői zsűri.