Hosszú éveken át azt hangsúlyozták az Audi Hungaria győri telephelye kapcsán, hogy az a világ legnagyobb, gépjárművek számára belső égésű motorokat gyártó üzeme, ami nem csak az Audi, de a VW-konszern többi márkája számára is készít erőforrásokat. Nem sokkal ezelőtt Ingolstadtban kiadták a sajtóközleményt, miszerint a cég 2027-ben mutatja be utolsó, belső égésű motorral szerelt autóját és 2033-tól már egyáltalán nem kínál olyan járművet, amelybe belső égésű motort építenek. Ezek után joggal gondolhatja úgy az ember, hogy megkérdőjeleződött az Audi Hungaria jövője. Nos, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy elárulom: nem kell aggódni. Ma már az Audi Hungaria sokkal több egyszerű belső égésű motorokat előállító telephelynél, amelyről a múlt héten megtartott e-mobilitás sajtónapon győződhettünk meg személyesen.
Alfons Dintner ügyvezető igazgató köszöntőbeszédében már egy nagyon fontos kiegészítést tett a pár hónappal ezelőtti hírhez, miszerint a belső égésű motorok piacokról való kivezetését az ügyféligényekhez igazítják. Ebben benne van az is, hogy Európából viszonylag gyorsan eltűnnek ezek, de az is, hogy lesznek olyan régiók, ahol még (ha csak hatótáv-növelőként is, de) szükség lesz ilyenekre. Az Audi Hungaria jövője biztos, hiszen már nem egyszerűen csak belső égésű motorokat gyártanak, de villamos gépeket is, már nem csak összeszerelnek, de gyártanak autókat, műszaki fejlesztést is végeznek az itt dolgozó mérnökök, a szerszámgyártás terén pedig itt van a márka kompetencia-központja, azaz Ingolstadtból ide került át a központi üzem.
Az e-mobilitás az Audi Hungaria összes működési területén jelen van már. Például a szerszámgyárban a kisszériás módszerrel – ahogy az Audi RS és Lamborghini karosszériaelemek – készítik a Q3 Sportback PHEV első sárvédőjébe az elektromos töltő-csatlakozó számára a kivágást. A nagyfeszültségű akkumulátor miatt – noha azt csak a gyártósor vége felé helyezik feszültség alá – az autógyárban dolgozó munkásokat mind kiképezték az elektromos autók gyártására. Az akusztikus mérnökök már nem csak az autók rendellenes zajait vizsgálják – többek között a gyári szélcsatornában –, de a villanymotorok terheléses vizsgálata közben is nézik a rendellenes vibrációkat, amelyek hibára utalnak.
Az akusztikai mérnökök egyébként nem csak a zajok elemzéséhez és kioltásához, de azok generálásához is értenek, az alábbi videón például a lemezek rezegtetésével magát a fém karosszériavázat alakítják át hangszórónak.
A villanymotor gyártó üzemet máris bővítik, itt fognak készülni a konszern PPE (Premium Platform Electric) alapra épülő autóinak hajtásai, a tervek szerint 2030-ig készülő 7 millió autóhoz autónként 2-3 villanymotorra lesz szükség. Az E-Mobilitás nappal azt bizonyította nekünk az Audi Hungaria, hogy már sokkal több egyszerű belső égésű motorokat előállító üzemnél, és van jövője az elektromobilitás korában is. Az pedig, hogy ez mikor következik majd be, a vásárlók döntenek.