Szerinte a fizetőképes kereslet növekedésével emelkedik a gépkocsibérlések iránti igény is. Jelenleg a fejlett nyugat-európai országokban nem okoz gondot egy átlagos jövedelmű családnak, hogy hét végére vagy a nyaraláshoz béreljen egy nagyobb, korszerűbb autót. Bízik benne, hogy ez a luxus hamarosan Magyarországon is elérhető lesz. Biztosan tisztul az autókölcsönző-piac a jövőben – jósolja Dévai Gábor –, és azok maradnak életben, amelyek folyamatosan képesek arra, hogy megújuljanak, s a szemléletük is ügyfélcentrikus. Jelenleg a piac két részből áll: egyrészt itt vannak a nemzetközi autókölcsönzők, amelyek kötelező reptéri jelenlétükkel és nemzetközi hátterüknek köszönhetően lefedik a hazai piac nagyobb részét.
A franchise-jog vagy a licencszerződés szigorú standardokat ír elő ezeknél. Az ügyfél ugyanazt a minőséget kapja minden országban, tehát nem érheti meglepetés a gépkocsi állapotát, illetve a kiszolgálás színvonalát illetően. A Sixt autókölcsönzőnél a gépkocsik átlagéletkora hat hónap, és futásteljesítménye nem érheti el a 15 ezer kilométert, így a bérlő minden alkalommal szinte új autóba ülhet. Nem elhanyagolható azon belföldi autókölcsönzők száma sem, amelyek kedvezőbb áron szolgáltatnak, mint a nemzetköziek, mert alacsonyabb működési költségekkel dolgoznak. Ebből adódóan néha egészségtelen árverseny alakul ki a piacon, s ez sok esetben a szolgáltatás rovására is mehet. A nemzetközi autókölcsönzők közötti szolgáltatásban az ügyfél nem érez különbséget, hiszen mindenhol ugyanazt a fejlett infrastruktúrát kapja, mint Magyarországon. Az ár esetén azonban vannak differenciák, amelyek részben az eltérő általános forgalmi adóból erednek, s a bérleti díjak egyes európai országokban kedvezőbbek, mint Magyarországon.