Kerékpárjával egy idős férfi tart a gyalogos-átkelőhely felé. „Itt nincsen kint a tábla, hogy hajtva tilos, tolva szabályos, akkor biztosan tovább kerekezhetek!” – gondolja, majd cselekszik; szabálytalanul teszi. A gyalogos-átkelőhelyen ugyanis csupán a gyalogosoknak kell megadni az elsőbbséget. A kerékpár járműnek minősül, ettől kezdve értelemszerűen a kerékpáros is egyfajta járművezetőként vesz részt a közlekedésben. Ezek szabályozott tételek – ám ami a történések pikantériáját adja, az az, hogy minderről a kerékpárosoknak nem kötelező tudniuk, hiszen nekik nem szükséges KRESZ-vizsgát tenniük, hiába vesznek részt a forgalomban. A többi között erről is tanácskoztak a Fejér megyei autósiskola-oktatók és -vizsgabiztosok a Volán Börgöndi úti telephelyén.
– Közlekedés oktatói szemmel, vagyis Koksz. Ezt a nevet adtuk rendezvényünknek, amelyen a közlekedés mindennapi problémáit vázoltuk fel. Célunk volt, hogy egy közös nevezőt találjunk azért, hogy javítani tudjunk ezeken a problémákon akár az oktatáson, akár a saját magunk közlekedésén keresztül – tudtuk meg Ábrahám Csabától, a rendezvény egyik szervezőjétől.
A Székesfehérvárról, Dunaújvárosból vagy éppen Budapestről érkező szakemberek arról diskuráltak, mit tapasztalnak a gyalogosok, a kerékpárosok és az autósok ellentéteiről, vagy arról, miként közlekedhetnek a járművezetők a belső sávban szabályosan… Konklúziót ne várjanak! Mint kérdésünkre a beszélgetést vezető, moderáló szervező válaszolta: a helyes megoldást, a világ értelmét nem szerették volna meghatározni, inkább az elgondolkodtatást tűzték ki célul.
– Mindenki hoz valamit, a saját véleményét, amiből bárki kénye-kedve szerint elvehet – fogalmazott Ábrahám Csaba.
A tervek szerint ez egy sorozat első állomása volt. Eddig a büfében, folyosón vagy az egyéb közös(ségi) helyeken értekeztek a szakemberek, most szervezett keretek között tehették ezt meg. Az érintett problémakörök mennyisége és érdemi vitája után is látható, kijelenthető: a diskurzus valóban folytatást kíván!