A brit lap szerint a harmonizáció hívei azzal érvelnek, hogy a tompított fényszóróknak köszönhetően három-öt százalékkal, azaz uniós szinten évi 1200-2000-rel lehetne csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak a számát. Más becslések ennél is nagyobb, 5500 fős javulást várnak.
A tompított fényszóró állandó használatát először Svédországban vezették be: ott 1967 óta mindenütt – tehát a városokban is – kötelező bekapcsolni. A példát hamarosan a többi skandináv ország is követte, és ma már tizennégy EU-tagállamban van ilyen előírás. Más kérdés, hogy ez a legtöbb helyen – például Magyarországon is – csak lakott területen kívül érvényes, sőt egyes országokban nem is az év egészében, hanem csak a téli időszakban. A lámpák természetesen pluszenergiát igényelnek, így növelik a szén-dioxid-kibocsátást, ezzel hozzájárulnak a globális felmelegedéshez. A Greenpeace és más környezetvédő szervezetek éppen ezért azt követelik, hogy ha Brüsszel kötelezővé teszi a tompított fényszórók használatát, akkor egyúttal azt is írja elő, hogy az autógyártók energiatakarékos izzókat építsenek a termékeikbe. Így csupán 0,3 százalékkal nőne az üzemanyag-felhasználás és a szén-dioxid-kibocsátás, szemben a jelenlegi lámpák mellett várható 1,5 százalékkal.
A tervezett előírást egyébként közlekedésbiztonsági szempontból is támadják, rámutatva: a tompított fényszórók miatt rosszabbul látszanak a féklámpák.