Márkák harca
A vezető pozíciót továbbra is a Volkswagen uralja, bár a tavalyi évhez képest a darabszámok némi csökkenést mutatnak. Őt követik az Opel/Vauxhall (+6.3% tavaly augusztushoz képest, valamint +0.3% tavaly azonos időszakhoz képest), a Ford (+1.4% 2006 azonos időszak), a Renault és a Peugeot (+ 0.1% tavaly azonos időszakhoz képest). A top öt márka 2007 augusztusi sorrendje megegyezik az 2007-es eddigi kummulatív sorrenddel.
“Az európai új autó piac vitathatatlan erejét demonstrálja a folyamatos növekedés képessége ebben az időszakban is” nyilatkozta Nasir Shah, a JATO Globális Üzletfejlesztési Igazgatója. “A Volkswagen zászlóshajója az idén is a Golf, míg az Opel növekedését egyenlőképpen biztosítja az Astra és a Corsa.”
“Ennek ellenére a Toyota teljesítménye talán a legfigyelemreméltóbb az új Auris sikerének köszönhetően. A Prius folyamatosan növekvő eladásai az új autó vásárlók körében is egyre nagyobb teret hódító környezet-tudatosság erősödését bizonyítja. A Citroen főként a C4 Picasso, valamint a Grand C4 Picasso modelljei sikerének köszönhetően tudta a regisztrált darabszámait 1.9%-kal növelni a tavalyi év azonos időszakához képest,” vélekedik Shah.
Az új FIAT Bravo és az 500-as modell bevezetése nagymértékben megtámogatta az olasz cég kiugróan magas darabszámbeli növekedését 2007 augusztus hónapban (+9.8% tavaly augusztushoz képest, +7.6% pedig 2006 azonos időszakhoz képest).
A Mercedes is hasonló sikereket ért el a megújult C osztálynak köszönhetően, így nem mindennapi 7.7%-os növekedést elérve augusztusban (+0.2% tavaly hasonló időszakhoz képest).
A tavalyi év azonos időszakához hasonlított nyertesek a 207-es, Focus, Golf (+ 1.0%), Astra, Corsa (+ 49.0%), Punto, Clio, Fiesta (+ 2.8%), Passat és BMW 3-Series (+7.1%).
Az európai piacon debütáló új modellek, melyek figyelemreméltó sikereket értek el a piacon Augusztusban, a Nissan Qashqai, Fiat Bravo, Kia Cee’d, Hyundai i30, Fiat 500, Opel/Vauxhall Antara, Skoda Roomster, Chevrolet Captiva, Audi A5/S5, és a Volvo C30.
Teljes modellfrissítésnek köszönhetően növekedtek meg kiugróan az értékesítési darabszámai a Mercedes-Benz C-Class, Opel/Vauxhall Corsa, Renault Twingo, Smart Fortwo, Ford Mondeo, BMW X5, Mitsubishi Outlander, Honda CR-V, Audi TT, valamint MINI modelleknek. A Dacia Logan, a Seat Altea és a BMW 1-es sorozat verzió paletta bővítésnek köszönhetik megnövekedett sikerüket.
Piaci eredmények
Kelet-Európa vezet továbbra is a növekedés ütemét tekintve, köszönhetően a Balti államokban tapasztalható piaci aktivitásnak. Lengyelországban továbbra is folytatódik a talpraállási folyamat, ahol is tavaly azonos időszakhoz képest az idei eladási számok 25.7%-kal magasabbak. Cyprus növekedése sem elhanyagolható Augusztusban 30%-os növekedést mutatva tavaly augusztushoz képest, az év azonos időszakára vetítve pedig 23% növekedéssel.
A német piac továbbra is küszködik megtartani a tavalyi teljesítményét. Az augusztusi regisztrációk már csak 2.2%-kal múlják alul a tavaly augusztust, érzékelhető erősödét mutatva az év korábbi hónapjaihoz képest, ám a teljes évre vetített lemaradás tavaly ilyenkorhoz képest még mindig 7.6%.
Ausztria és Dánia is hasonlóan nehezebb időket él szűkülő piacokkal mind csak Augusztust tekintve, mind pedig a tavaly azonos időszakot vizsgálva (-3.8% Ausztria, -4.5% Dánia).