Jelenleg 689 kilométeres Magyarország M jelzésű úthálózata. Ebből a nagyobbik hányad, 577 kilométer teljes értékű autópálya, 112 kilométer autóút. Utóbbiak zöme egy ütemben sztrádává fejleszthető, csupán az M0-s fővárosi körgyűrű M1–M5 közötti, 30 kilométeres szakasza olyan, hogy azt csak alapos átalakítással lehetne autópályává minősíteni. Autóút még a 8-as főút Székesfehérvár és Veszprém közötti, részben már használható, részben még épülő, negyven kilométeres szakasza, de mivel nem M rendű, így nem számít bele a 112 kilométerbe. A kétszer kétsávos 8-as út 2007-ig készül el Csór és Várpalota között. Az éppen épülő sztrádáink egy kilométerre vetített átlagára 2,1 milliárd forint. A prímet a Zamárdi–Balatonszárszó-szakasz viszi 5,3 milliárdos kilométerenkénti költséggel. Itt egy komoly műtárgy dobta meg az öszszeget. Az M6-os M0–érdi tető közötti szelvénye 4,11 milliárdból épül, amelyet a háromszintű, kivilágított M0–M6-os elágazás indokol. A legolcsóbb az új M5-ös lesz, ennek kilométerét 1,8 milliárdból megússzuk.
Ma 326 kilométernyi autópálya, 1 kilométernyi autóút és több mint 40 kilométernyi, közvetlenül a gyorsforgalmi hálózatot szolgáló főút nyomvonalán folynak munkák, csaknem 730 milliárd forint értékben. Ebbe a költségvetésbe csak azok a projektek kerültek be, amelyek átadási határideje nem csúszik át 2007-re. Nem értek véget az idei sztrádaátadások sem az M7-es Balatonszárszó–Ordacsehi közötti szakaszának megnyitásával. Késő őszig, illetve decemberig további két út nyeri el végleges formáját. Novemberre az M0-s keleti szektorának az M5-ös sztráda és a 4-es főút között húzódó, 13 kilométeres része készül el. Az M5-ösön a december végére tervezett avatás helyett már a karácsonyt megelőzően elérhetjük Szegedet. A 49 kilométeres, dél-alföldi pálya négy kijáratot és két pihenőhelyet foglal magában.
A java azonban jövőre várható. Márciusra 113 kilométernyi új útpálya építése fejeződik be. Többek között az M3-as Nyíregyházát elkerülő, három csomópontos, négysávos 8 kilométere, illetve a keleti oldalon közel 16 kilométeren át főútként folytatódó csatolt része valósul meg. Ugyanebben az időben lehet majd ráhajtani a később Pécs felé terjeszkedő, de tavaszig csak Dunaújvárosig elkészülő M6-osra. A 63 kilométeres vadonatúj pálya a főváros XXII. kerületéből indul, átszelve az M0-st. Az M6-os az érdi tetőig 4, azt követően 11 ponton közelíthető meg, és 2 nagyobb parkolóban lehet megpihenni. Ezzel párhuzamosan adják át az M8-as részét képező Duna-hidat is.
A ma még Görbeházánál véget érő M3-as 2006 decemberére éri el Nyíregyházát. Ugyancsak Görbeházától kezdőik az M35-ös, amely Hajdúböszörményt és Debrecent köti rá a gyorsforgalmiút-hálózatra. A tervek szerint az M7-es hiányzó, Zamárdi–Balatonszárszó, Balatonkeresztúr–Nagykanizsa és Nagykanizsa–Becsehely részletei 2006 végére teszik egésszé a foghíjas pályát. A 67 kilométeren tíznél több csomópont létesül, de a Kis-Balaton közelsége miatt alul- és felüljárókban is bővelkedik a pályaszakasz. Az i-re a pontot az M8-as M6–6-os számú főút közötti, 5 kilométeres cikkelye teszi fel, ugyanis ennek megépülése után akár 130-cal is át lehet majd kelni a Dunán.